Hoe kom ik van dit gevoel af?

Vanmiddag zag ik de film The Karate Kid met de 12 jarige Jaden Smith in de hoofdrol. Toen bedacht ik me opeens dat hij nu waarschijnlijk succesvoller is dan ik ooit zal worden, ookal ben ik veel ouder. Ik voel me hier echt rot over. Hoe kan ik van dit gevoel afkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Door te kijken naar wat er met heel veel andere kindsterretjes is gebeurd. Drugs, drank, verkeerde vrienden, vervolgens afkick centra, slechte publiciteit, verwoeste levens, geen echte onbezorgde jeugd gehad hebben.

Vervolgens kijk je om je heen naar wat je wel hebt en wat je waardeert en waar je gelukkig van wordt. Daar concentreer je je op en je vergeet dat hele jongetje in de VS...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Van dat gevoel hoef je niet af te komen ,je kunt eerder proberen het om te buigen naar iets positiefs ,neem het als voorbeeld en haal er kracht uit.
ook jij kunt iets bereiken in je leven zolang je er maar heel hard voor werkt en het heel graag wilt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd moet je je niet rot voelen hierover.

Je moet je simpelweg afvragen: is het wel gezond voor die jongen om zo vroeg al zo bekend te zijn! Zal hij later echt gelukkig kunnen worden?

Je zou hooguit jaloers kunnen worden op zijn materiële bezittingen, maar verder zou jij best wel eens VEEL en VEEL gelukkiger kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er van af komen.. de oplossing is erg vaag ... maar je kan wel bedenken wat de slechte kanten ervan zijn om al zo jong in een film te spelen.Bijvoorbeeld mensen die heletijd op je letten als ze die film hebben gezien....ze zullen ook snel weer je als '''diegene in het film'' zien.Stel je voor je was een slechterik..dan zullen ze zeggen :,,hé kijk die daar die komt uit die film en speelde het slechterik''.Zo zullen ze reageren ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te beseffen dat dat jochie een beroerd leven tegemoet gaat. China is nou niet bepaald het land waar je in vrijheid kunt opgroeien. De staat zal een extreem groot deel van zijn leven bepalen. Per definitie betekent dat inperking van zijn vrijheid.
Wat heb je eraan om in een gouden kooitje te leven?
Jij liever dan ik blijkbaar.

Verder zou je ook kunnen bedenken dat er in Afrika (of waar dan ook en/of veel dichter bij huis) veel armere mensen zijn, waar ze geen warm zacht bed hebben, geen dicht dak, geen stroom, geen stromend water, geen geld voor opleiding, geen internet, geen goede gezondheidszorg, geen schoenen, geen tv, geen vaatwasser, geen fiets, geen camera, geen bloemetjes in huis, enz enz enz enz.

Nou, ik zou voor geen goud met dat jochie willen ruilen!!

En als laatste zou ik nog willen zeggen:
Succes is zó relatief. Ontdek wat werkelijk succes is, en je hoeft nooit meer op wie dan ook jaloers te zijn, want zo ver hoef je het niet te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk er een beetje luchtig over en maak er geen punt van. Denk na over alle nare situaties die je niet meemaakt als je minder succesvol bent. Het is de eenvoud die een mens tevreden maakt, niet het succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is hij succesvoller?
Omdat hij in een bekende film gespeeld heeft?

Trouwens als ik denk aan The Karate Kid, dan denk ik
aan de versie, de filmhit uit 1984 en helemaal niet
aan dit jongetje Smith.
Maar dat terzijde.
Hij is de zoon van een beroemde vader. Hij acteert niet slecht, maar het is onwaarschijnlijk dat hij bij een open casting ook als beste kandidaat naar voren zou zijn gekomen.

Waarom is hij succesvoller?
Omdat hij beroemd is?
Dat heeft toch niets met succes te maken, zeker in zijn geval niet.
Ga er maar van uit dat jij meer kans hebt om in dit leven gelukkig te worden dan dit ventje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of hij succesvoller is. Hij is dan misschien pas 12 jaar en heeft waarschijnlijk meer dan zijn hartje begeert, maar of je dan succesvoller bent, ik denk het niet.
Ik vind mijzelf ook succesvol als ik kijk naar de opleiding die ik heb gehad en de baan die ik nu heb, dat had ik ook nooit verwacht.
Het is maar net hoe je succesvol interpreteert. Ik vind persoonlijk mijzelf gelukkig voelen belangrijker dan succesvol. Want succesvol alleen... Ben je dan ook gelukkig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat me opvalt is dat iedereen hierop ingaat in de vorm wie het beter/slechter heeft: In Afrika is het nog slechter, beroemd zijn is helemaal niet zo leuk als het lijkt etc. Maar het gaat er natuurlijk niet om hoe goed of slecht een ander het heeft.

Het gaat erom dat jij jezelf niet succesvol vindt. Je spiegelt jezelf dan aan Jaden Smith, die in jouw ogen succesvoller is en dat geeft je een vervelend gevoel. Maar Jaden Smith is niet het probleem, het probleem is dat je niet genoeg voldoening haalt uit je eigen leven. Als je dáár iets aan zou doen, ben je helemaal niet meer bezig met een voorbeeld zoals Jaden Smith.

Dus zorg dat je meer voldoening haalt uit je eigen bestaan, zodat je jezelf niet meer vergelijkt met anderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ,ja ! inderdaad.mooi gezien.
Door op te houden jezelf te vergelijken met andere mensen. Jij bent een uniek mens, je kunt beter energie steken in waardering uit jezelf halen en zorgen dat de mensen om je heen, jou waarderen. Daar krijg je energie van, niet van jezelf constant vergelijken met anderen.

Het kan altijd beter, mooier, prachtige, grootser en meeslepender. Het kan ook altijd rotter. Het gaat niet om al die anderen, het gaat om jou!

Als het echt jou droom is om beroemd en succesvol te worden, dan moet je er voor gaan. Maar niet omdat je jaloers bent, maar omdat je het zelf echt wilt. En dan mag je best iemand als groots voorbeeld nemen, maar dan op een positieve, inspirerende manier.

Het valt mij ook op dat in eerdere antwoorden vaak gezegd wordt dat Jaden Smith wel een rottig leven tegemoet zal gaan. Waarom kunnen we die jongen z'n succes niet gewoon gunnen? Ik feliciteer hem er mee, hij heeft zelf toch echt hard moeten werken tijdens het acteren. Natuurlijk heeft hij z'n afkomst mee, maar het ventje moet het toch maar mooi zelf doen. Ik hoop dat hij gelukkig is en gun het hem van harte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook +
Je kijkt veel te veel naar anderen. Het echte geluk kan niemand je geven en kan je alleen in jezelf vinden. Dus stop maar met zoeken bij anderen.

Ken je de film Grease? Wel John Travolta is super succesvol geworden in de filmindustrie. Maar van 'Sandy' (olivia of zo), daar heb je niets meer van gehoord. Dus je bent niet de enige hoor.

Bovendien zegt dit helemaal niets over succes. Misschien is zij wel super gelukkig.