Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben erachter dat ik de verkeerde opleiding heb gekozen. De school is nog niet begonnen, kan ik nu al overstappen op een andere opleiding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
944
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet je dat je de verkeerde hebt gekozen als je nog niet bent begonnen? Je hebt je toch niet zomaar ingeschreven lijkt me. Een stapel met papiertjes en dan blind een papiertje trekken met daarop een opleiding...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je verkeerde opleiding hebt maar wel de goede school kan je meestal 1 á 2 weken voor dat het weer begint contact op nemen met je (nieuwe)school en kan je misschien over geplaatst worden naar de juiste opleiding (op dezelfde school)

wanneer je verkeerde opleiding, en verkeerde school hebt zou ik eerst contact opnemen met de school waar je wel naar toe wilt, en meestal hebben ze ook nog intake gesprekken in de vakantie.. (heeft mijn broer ook gehad)

als je dan bent toegelaten kun je je andere school opzeggen.

1 á 2 weken voor het begint kan je vaak wel bellen!

succes met je opleiding!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neem contact op met die school en vraag of er voor die andere opleiding nog plekken zijn, zo snel mogelijk zeggen dat je deze opleiding niet wil starten, anders betaal je nog lesgeld ook voor lessen die je niet wil!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In overleg zou het mogelijk moeten zijn, maar ik zou geen seconde meer wachten en iedere hulp erbij betrekken die ik kan bedenken... beide scholen, je ouders etc...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan. Scholen hebben graag extra studenten erbij. Bel even naar de opleiding waar je nu wilt gaan studeren. En anders zou je in februari moeten beginnen, maar zonde om onnodig studievertraging op te lopen. Wie praat krijgt veel voor elkaar ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, ga erover praten met de decaan van de opleiding die je eerst hebt gekozen. Als het binnen hetzelfde opleidingssysteem is, kan het waarschijnlijk nog wel makkelijk veranderen. Als je naar een andere school wilt, zit je wel met het schoolgeld. Dus moet je onderzoeken wat de regels zijn. Je hebt waarschijnlijk een contract ondertekend. Ga in ieder geval zo snel mogelijk praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding