Ik denk omdat de mens van nature een lui wezen is maar aan de andere kant begrijp ik het ook weer niet. Ik zie een roltrap vooral als een hulpmiddel om tweemaal zo snel boven of beneden te zijn. Rechts stilstaan en links lopen lijkt me dan ook een prima idee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Dat is toch de bedoeling van een roltrap? Je gaat er op staan en komt vanzelf boven. Als je geen trap wilt lopen ga je op de roltrap staan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
De roltrap was oorspronkelijk ontworpen zodat je sneller boven kon komen, doordat je liep en de treden ook mee bewogen naar boven. Maar ja, mensen zijn liever lui dan moe :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen sta ik er op met zware tassen van het winkelen/boodschappen doen en dan kan ik ze mooi laten rusten tot ik boven ben, heeft neits met luiheid te maken maar meer met efficient gebruik van mijn energie...
Kimath
13 jaar geleden
dat is natuurlijk een uitzondering. Als ik een zware koffer bij me heb, ben ik ook blij met de roltrap :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als er mensen achter me staan die doorlopen loop ik ook wel door, maar waarom zou je lopen op een roltrap.. Als je haast hebt gewoon de trap nemen, ben je er nog sneller dan met de roltrap, waar veel mensen op stilstaan waar je dus op moet wachten. :)
omdat je vanzelf naar boven gaat, en niet hoeft te lopen om ergens te komen. je kan het wel doen maar als je geen haast hebt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit luiheid
Uit angst om te vallen
Uit angst om vast te komen zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de trap het naar boven/naar beneden gaan voor jou doet en omdat veel mensen toch enigszins onzeker zijn op zo'n rollende trap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik leuk
Als ik haast heb durf ik wal eens doormarcheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit doen zij omdat lopen niet vereist is. De roltrap brengt je uiteindelijk naar boven of naar beneden. Maar je hoeft nier persé stil te staan op een roltrap. Ja mag ook rechts gaan staan zodat mensen je links kunnen passeren.
En pas op het afstapje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag, Werkt me op de lachspieren :D en ja ik sta zelf ook stil. Eigenlijk kun je sneller boven zijn, als je wilt? maar waarom die haast? Geniet even lekker van het gevoel een momentje voortbewogen te worden door wat anders... ff NIETS :)
Ik zie al die mensen al staan met droge gezichten, ongeduldig wachtend tot ze boven zijn ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodat mensen even kunnen rusten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het niet nodig is om te lopen. Je gaat immers vanzelf omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 woord luiheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stiekem is het bedoeld voor snelheid ;)

in Schiphol heb je gewoon roltrappen die recht blijven,, (geen trap dus maar een rolvloer?)

die is niet bedoeld om stil te staan maar voegt extra snelheid aan in de lange gangen ;)

ook is het vaak in winkels voor het slepen van spullen en het mensen eerder naar boven te krijgen als ze met de trap gaan zijn ze vaak te lui om op de 1e of 2e etage te kijken :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp ik ook he-le-maal niets van!!

Als ik achter in de trein instap loop ik ook altijd helemaal naar voren! Logisch toch? Ben je eerder op je bestemming!
Mensen die dat niet doen zijn maar gekkies. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om dat het een veel veiliger gevoel geeft , of als je zware tassen bij je hebt is het ook veel gemakkelijker , Of omdat er mensen voor je staan en je er niet door kunt lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn roltrappen toch voor ? Dat je vanzelf bovenkomt en toch niet hoeft te klimmen ? Volgens mij zijn al die mensen die niet kunnen blijven stilstaan op een roltrap zwaar overstressed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze weten dat ze vanzelf boven komen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat veel mensen traplopen zwaar en vermoeiend vinden. Dus waarom zou je het dan doen als je toch al vanzelf gaat?

Overigens is traplopen wel heel gezond. Goede training voor onder meer het hart, de bovenbeenspieren en de kuitspieren.

Bij overgewicht echter weer slecht voor de kniegewichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, vaak kunnen mensen als ze van verdieping wisselen, kiezen tussen de gewone trap en een roltrap. Mensen die kiezen voor de roltrap hebben dus geen zin om zelf die trap op te lopen.

Daar is een roltrap ook voor gemaakt, toch?