Ik heb er ineens een vijver bij en mijn olijf staat er middenin. Kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt snel opgelost hoor. Popeye als echte zeebonk zal de vijver trotseren om Olijfje eruit te halen...

Antwoorden (2)

Ja. Voor langere tijd kan dit zeker kwaad. Olijven hebben een hekel aan natte voeten. Als dit meer dan een goede dag zo blijft moet je een oplossing zoeken (Uitgraven / verplaatsen of draineren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ook een aantal vijvers in de tuin ;)

Nee dat kan geen kwaad, het regent nu zo hard dat de grond het niet aan kan. Als het stopt met regenen dan trekt het water wel weg.

Let wel op dat de olijf niet altijd met z'n voetjes in het water staat. Dus als hij bij het minste geringste regenbui in een plas staat, moet je maatregelen treffen. Drainage of de plant verplaatsen.