Wanneer heb je een waardig leven?

En wat is een waardig leven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Het beste antwoord

Dat verschilt.Je hebt 'n waardig leven als jij vindt dat je 'n waardig leven hebt.Dit kan niemand anders beslissen.De één vindt dat je 'n waardig leven hebt als je iets kan toevoegen aan de maatschappij,de ander vindt dat als je gezond bent,geen problemen hebt en gelukkig bent,'n waardig leven hebt.Dus de één vindt dit 'n waardig leven en de andere dat.Zo zijn er veel mensen die door 'n handicapt niks kunnen toevoegen aan de maatschappij,maar toch een waardig leven hebben.Je kan gewoon niet echt antwoord geven op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een waardig leven is iets wat je zelf kan beslissen, of andere over jou.
ALs je 90 jaar bent en terug denkt aan hoe je eigen leven was, kan je tot de conclusie komen dat dit waardig was.
Een steentje bijdragen bijvoorbeeld voor het welzijn van de mens of dier. Of dat je respect hebt afgedongen van mensen.

Maar je kan ook zeggen: hij is waardig gestorven.. iemand die voor het belang van de mensheid zijn leven heeft geofferd.. omdat hij zijn leven minder belangrijk vindt, als het leven van 10 100 of duizenden mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een waardig leven heb je als je voor jezelf het gevoel hebt dat het leven nog altijd WAARD is om geleefd te worden.

De eisen die je eraan stelt zijn erg individueel van aard maar doorgaans bedoelt men dat je nog alles, dan wel nog..heel veel kunt.

Natuurlijk staat bovenaan dat je (nog) in een goede gezondheid verkeert.

Dat je je nog redelijk kunt bewegen en..heel belangrijk..dat je partner nog in leven is en eveneens in een goede gezondheid verkeert.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eden waardig leven wil zeggen, dat je zelf nog aan het stuur van je leven staat, dat je je eigen bil kan afvegen en dat je je zelf kan douchen. Als het andere leven is niet waard om geleefd te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij bepaal je zelf of je leven waardig is, dus hoe tevreden je bent met het leven, met jezelf. als je de positieve kanten van het leven kunt blijven zien, ondanks de onvermijdelijke negatieve kanten die er ook bij horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een waardig leven is een leven waar je blij mee moet zijn

Toegevoegd na 15 seconden:
ps dat denk ik