Hoe loopt het verhaal af uit het boek 'femplex' van Pepijn bierenbroodspot?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

"Femplex" is een autobiografisch getinte roman over de tot mislukken gedoemde grote liefde van hoofdpersoon Pepijn voor danseres/soapsterretje Femmetje. Pepijn (voice-over en tekstschrijver voor een commerciële televisiezender) ontmoet zijn grote liefde voor het eerst op Koninginnedag in het Vondelpark. Femmetje is een aantrekkelijk, levendig en intelligent meisje, lang, donkerbruine ogen, bietjeskleurig haar. Eigenlijk helemaal niet Pepijns type, maar voor Femmetje valt hij als een blok. Wat hij dan nog niet weet is dat ze al jarenlang een vaste relatie heeft, nog een minnaar ernaast en dat ze een borderliner is. Aan het slot houden ze wanhopig veel van elkaar, maar blijken niet in staat te zijn om bij elkaar te blijven. De roman speelt zich grotendeels af in Amsterdam, maar aan het eind verhuist de hoofdpersoon naar Curaçao.
Amadea