Wat moet je doen als je iets (geen geld) aan iemand hebt geleend en je bent die persoon uit het oog verloren?

Het geleende opnieuw kopen is eigenlijk raar, want je had het al eens gekocht. Hoe los jij dit op?

Voorbeelden: een boek of een CD.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het is natuurlijk jammer dat je dat boek of die cd kwijt bent, maar heel erg dramatisch zou ik het ook weer niet vinden. Als je het echt heel erg graag terug wilt, dan zou je kunnen proberen om die persoon alsnog op te sporen om te zorgen dat je het geleende terugkrijgt.

Anders zit er niets anders op dan het opnieuw aan te schaffen, hoewel dat inderdaad een beetje raar is. Of gewoon accepteren dat je het niet meer hebt, dat kan natuurlijk ook. Kortom, het ligt er maar net aan hoe ver je wilt gaan en hoeveel je er aan gehecht bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gek genoeg ken ik het probleem.....je hebt het uitgeleend met een reden; je wist dat jouw ervaringen met het object waardevol kon zijn voor een ander. Jij hebt die ervaring al gehad en je kan vreugde halen uit het feit dat iemand beter is geworden door een ervaring die jij eerder hebt gehad. Het object in jouw huis geeft bezoekers een teken dat je een stap hoger bent, dus is een nieuwe aankoop wellicht de moeite waard, aan de andere kant blijft het jouw eigendom. Het is een test voor je karakter, gun je de lenende partij het genoegen dat zij iets tijdelijks zien als iets van hunzelf?
Dat gezegd hebbende; "Jan! Mocht je dit lezen; ik krijg "the alphabet of manliness nog van je terug!!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst zoeken. Naar die persoon, dan.
Google, Hyves, Linkedin, Schoolbank, etc.
14 jaar geleden
Ik heb het gehad met een boek en met een basgitaar en... ik ben eroverheen gegroeid; laat ze er maar gelukkig mee zijn ik kan wel zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leen alleen iets (geld of dingen) uit die ik permanent kan missen. Dan is het fijn als ik het terugkrijg, maar geen ramp als ik het niet terugkrijg.