Waarom eet een boterbloem zo. Wat heeft het met boter te maken ?

ipv eet moet je heet lezen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe eet hij dan? Maakt hij smakgeluiden of zo? En heeft het ook nog met boter te maken? Dan weet je meer dan ik!

Het beste antwoord

Deze giftige plant die niet gegeten wordt door koeien en paarden, heeft een prachtige glanzende gele kleur die op boter lijkt( geen margarine)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hij eet eigenlijk geen boter hoor!
Ze hebben die naam ooit bedacht omdat ie zo 'geel is als boter'.
14 jaar geleden
De kleur en de glans doet aan boter denken.
(Hij groeit meestal in weilanden waar koeien grazen. Kan zijn dat het verband ooit als grap is gebruikt.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze bloem komt veel voor op het eiland van tante Boterbloem uit de boeken van Wipneus en Pim, vandaar dat men het boterbloem is gaan noemen. Het heeft niets met boter te maken.