Ik denk dat dit de langste is.....

Brhat Pada Somdetch Brhat Paramuru Raja Maha Chakri Parama Nanda Narindrada Vivadhanavamsa Padmabangsa Dhiraja Rama Adipati Budina Vijitindra Varumadama Paramanadha Bupati Brhat Buddha Yodfa Chulalankarana.

Beter bekend als Rama (voormalige koning Thailand)
De huidige koning van Thailand heeft ook een hele lange naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rama IV had een nog langere naam haha... Brhat Pada Somdetch Brhat Paramindra Maha Mongkut Sudhasamuti Dhipaya Bhungsavangsadita Varakrasatri Varakhatya Rakshana Karodama Chaturanta Parama Maha Chakrapati Raja Sangkat Parama Dharmika Maha Rajadhiraja Paramanuradha Bupati Brhat Chom Klao Chao Yu Hua.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, oke jij wint :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar zijn dat geen titels? Zoiets zoals: Hare Majesteit Koningin Beatrix der Nederlanden , prinses van Oranje-Nassau, etc. Ik heb geen verstand van Thais, dus wie weet zijn het wel echte namen van Rama IV.

Andere antwoorden (4)

Antwoord:
De langste voornaam ter wereld in een geboorteakte vermeld is;
Rhoshandiatelly-neshiaunneveshenk Koyaanfsquatsiuty

Toegevoegd na 14 minuten:
De langste naam in een geboorteakteregister bestaat uit 49 letters en daarbij nog een streepje en een spatie. Deze naam staat in Amerika geregistreerd sinds 12 september 1984. Het is een meisje genaamd 'Rhoshandiatelly-neshiaunneveshenk Koyaanfsquatsiuty Williams'. Eigenlijk wou haar vader een naam van 100 karakters, echter werd dit niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg maar een normale Nederlandse naam zonder samenstellingen of iets dergelijks? Dan denk ik dat Maximiliaan in de buurt komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij zat vroeger een meisje in de klas die heette:
Annemarie-Antoinette.
En haar ouders wilden dat haar naam voluit uitgesproken werd.
Ik vond het nogal een mond vol, elke keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je met Roderick Jan Peter ook een heel eind komt (had er op mijn middelbare school één in de klas zitten).