Zou het zin hebben om gloeilampen in te kopen nu deze worden afgeschaft. Om ze later weer voor meer geld te verkopen.

Heeft het zin om gloeilampen in te kopen nu ze worden afgeschaft. Er komt een verbod om ze te maken maar niet om ze te verkopen, ik zou ze later voor meer geld kunnen verkopen. Bijvoorbeeld aan mensen die apparaten hebben waar geen spaarlamp in kan, of aan mensen die persee een gloeilamp willen of aan verzamelaars.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat heeft zeer zeker zin. Over 100 jaar zullen er mensen zijn die vinden dat er niets gaat boven een ouderwetse gloeilamp en zijn romantische uitstraling.
Zo is het ook gegaan met de vinylplaat en de radiobuis.
Daar kun je dus rijk mee worden tegen die tijd.
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Het is wel te hopen dat Thomm zo oud wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan nog steeds nieuwe vinyl-platen en -spelers kopen. Nog steeds is 't nauwelijks veel waard. Ook oude radio's brengen nog niet echt veel op.
escape
13 jaar geleden
We zijn nog niet 100 jaar na het afschaffen van de vinylplaat. En ik heb het niet over oude radio's maar over high-end buizenversterkers.

Andere antwoorden (3)

Nee, tenzij je overdreven veel opslagruimte hebt - dan zou je voor de lol een paar kunnen bewaren. Mensen kopen gewoon nieuwe apparaten, en 't duurt nog wel een jaar of 50 voordat ze iets waard kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft geen enkele zin, en je kunt het geld dat je aan een partij gloeilampen zou willen besteden, beter beleggen.

De huidige stand van zaken, is misschien dat gloeilampen bepaalde voordelen hebben (zoals de "warmte" en kleur van het licht), maar het is vrijwel zeker, dat spaarlampen en ook led-lampen binnen niet al te lange tijd, dezelfde kwaliteit hebben als gloeilampen. Spaarlampen en vooral led zijn nog niet uitontwikkeld, en ze zullen ook steeds goedkoper worden.

Het inslaan van wat gloeilampen, om daar op langere termijn financieel voordeel van te hebben, is ongeveer hetzelfde als het kopen van wat videorecorders, muizen met draadje en wieltje, of telefoons met een draaischijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat heeft geen zin, misschien voor een verzamelaar over een aantal jaren maar als het voor de verkoop is dan loont het niet.
Over een aantal jaren kun je ze misschien nog verkopen aan de wat oudere mensen maar niet aan de jongeren want die gaan met de tijd mee en kopen nieuwe lampen.