Kun je een aanklacht dienen tegen een baas die elke maand te laat betaald? Zo ja waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ja, bij FNV Bongenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zult dit eerst aangetekend aan hem kenbaar moeten maken, het liefst met meerdere collega's.
In deze brief zet je wat je probleem is en hoe je wilt dat dit wordt opgelost.
Reageert hij daar niet op, kan je je idd wenden tot een vakbond, maar ook tot juridisch loket.

maar hoeveel te laat betaald hij uit, en heb je in een contract staan dat hij bijvoorbeeld altijd de 25e uit moet betalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is wel belangrijk om te weten. Staat ergens beschreven rond welke datum het loon binnen moet zijn? Dit kan namelijk per werkgever verschillen. Dat kan rond de 1ste maar ook zond de 15de, 25ste....
Als het echter iedere maand erg verschillend is, dan gaat er iets niet goed.