Is de nachtvorst vroeg dit jaar of verbeeld ik me dat?

Voor mijn gevoel is het gewoon vroeg maar misschien heb ik andere jaren nooit zo erg opgelet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dit jaar is de vorst niet eerder als andere jaren.
Vaak is de vorst er vanaf half/eind oktober.

Dat is je misschien dit jaar pas opgevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verleden jaar om deze tijd hadden we ook een periode dat er nachtvorst was.
Het ene jaar wel ,het andere jaar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er in deze periode van het jaar heldere nachten voorkomen, gaat het vriezen. En dat gebeurt bijna elk jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor rond deze tijd is heel normaal, ik herinner me een paar jaar terug dat ik rond deze tijd in Zuid Limburg was en toen was er ook al nachtvorst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op 29 september was er al de eerste nachtvort lokaal in Nederland dit jaar. Dit is volgens mij inderdaad redelijk vroeg.

http://www.weeronline.nl/nachtvorst-september/3868/211
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herinner mij, dat ik ooit een keer geschaatst heb vóór mijn verjaardag, begin november, dus ik denk, dat het niet veel vroeger dan anders is.