Wat zou jouw redenen zijn om te kiezen voor privé lease? Een lease-auto voor particulieren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ik zou hier nooit voor kiezen. Altijd duurder dan zelf aanschaffen
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat blijkt, als je aanschaf en lease voor exact dezelfde auto vergelijkt, niet altijd op te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Quote ronron1212: "beste Suzy
De kosten zitten echt allemaal in een lease bedrag en een bedrijf gaat echt niet voor het verliezen van geld. Als je zelf gewoon normaal rijd met een nieuwe auto en hem normaal onderhoud blijf je dus echt goedkoper rijden dan dat je hem leased. Hierop betaal je nog altijd een winst opslag en risico opslag" Ik zet je reactie even hier neer, dan kunnen andere mensen het ook nog volgen. Ik heb toch ook niet beweerd dat het een soort liefdadigheid van het leasebedrijf is? Twee woorden:
- kwantumkorting
- klantenbinding De kosten per auto zijn een stuk kleiner als je 5000 auto's hebt. Het leasebedrijf is per auto dus goedkoper uit dan jijzelf als je dezelfde auto koopt en die op dezelfde manier verzekert, onderhoudt etc. Een leasebedrijf moet klanten een reden geven om te leasen in plaats van te kopen. Door de prijzen zo te tweaken dat de klant meeprofiteert van kwantumkorting, kun je meer klanten binnenhalen en behouden. Het ene bedrijf doet dat niet (resultaat: minder klanten, grotere marge per klant), het andere wel (resultaat: kleinere marge per klant, meer klanten). Beide verdienmodellen zijn potentieel winstgevend.
Ik heb er wel eens naar gekeken. De belangrijkste reden voor mij zou zijn de zekerheid over de kosten. Onderhoud en reparaties zitten (zolang je de auto niet afragt) in het maandbedrag, dus kom je niet voor verrassingen te staan. Het is mogelijk om zo te leasen dat echt alleen brandstof buiten dat maandbedrag valt.

Waarom ik het niet doe: ik vind het te duur. Ik ben er niet aan gehecht om speciaal in een nieuwe auto te rijden, maar het gaat over het algemeen wel om nieuwe auto's, en de prijzen zijn daarop berekend. Met mijn wensen ben ik zoveel goedkoper uit met een zelfgekochte tweedehands auto, dat ik dan zelf liever geld opzij zet voor eventuele reparaties en onderhoud, en het risico op de koop toe neem dat er een keer iets echt duurs aan de auto moet gebeuren.