Wat is het teken van het Spiritisme?

Zoals het teken van het Christendom een kruis is, dat van het boeddhisme een wiel, van de Islam de halve maan met ster en dat van het Jodendom met de davidsster.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het christendom heeft geen teken.
De 'christenheid' wel,en dit is het kruis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het visje dan ? (ichthus) Dat is toch ook een symbool van het christendom ?

Antwoorden (6)

voor het spiritisme bestaat geen specifiek symbool.
Spiritisme omvat zoveel het staat voor de engelen
de chakra's met al de kleuren meditaties....enz enz enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spiritisme heeft geen specifiek symbool. Iedereen heeft zijn eigen symbool waar hij zijn ei in kwijt kan.
Mijn symbool is het keltisch kruis. Ook het yin yang symbool staat dicht bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger, toen ik nog spiritueel was ingesteld, droeg ik een ankh-teken aan een ketting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiritisme is in het heel kort gezegd het geloof dat de iemand als geest voort blijft bestaan na het overlijden. Met die geest kunnen levenden communiceren. Het heeft geen specifiek symbool maar naar mijn idee zou een Phoenix een mooi symbool zijn. De vogel die herrijst uit zijn eigen as, alleen is dan de mogelijkheid tot communiceren niet gesymboliseerd. Met het symbool van mercurius op de kop van de phoenix zou het compleet zijn. Mercurius staat o.a. voor communicatie.
In het oude Egypte gebruikte men wel het Hexagram als hulp bij het communiceren met de overgegane mens.
Leuke vraag, heeft me aan het denken gezet :-)
Kristal
13 jaar geleden
Spiritisme is het - algemene- geloof dat de geest na de dood voortbestaat. Omdat dit in zo veel verschillende culturen en religies voorkomt en voorkwam, is er niet één eensluidend symbool voor dat je kunt gebruiken om uit te dragen dat je spiritist bent.
Veel oude egyptische en keltische symbolen worden wel voor dat doel gebruikt, alsook enkele occulte.
Een ankh, een pentagram, een keltisch kruis, een keltische knoop, een liggende acht (symbool voor oneindigheid), ze kunnen allemaal dienen als symbool om uit te dragen dat je de ene of andere mystiek een warm hart toedraagt.

Vragen naar HET symbool van het spiritisme is net zoiets als vragen naar HET symbool van religie. Het begrip is daarvoor te divers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Let wel : spiritisme is NIET hetzelfde als spiritualiteit, dat zich in nog veel bredere zin met alles van de geest bezighoudt en niet per definitie een onsterfelijke ziel impliceert. Ook een sterfelijke ziel heeft gedachten, dromen en idealen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harmonia is een spiritisme vereniging in Nederland, die al meer dan 100 jaar bestaat.

Dit is hun embleem

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3420600.html