Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom haat mijn jack-russel 1 op de 1000 mensen ...... ???

ik zit bijvoorbeeld op het rembrandts plein te lezen en mijn hond ligt op mijn shoot te slapen.
maar zeker een paar keer per middag springt ze opeens op en begint keihard tegen iemand te blaffen , kan iemand mij vertellen waarom .... ???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

houding.
als de persoon loopt als iemand waar de hond een nare ervaring mee heeft ziet ie het gelojk dat de houding hetzelfde is.
dus die persoon doet de zelfde slechte dingen.

het kan ook geur zijn.
mensen hebben bvb een loopse hond of een reu waar jack het niet mee kan vinden.

lichaamstaal baasje.
als het baasje zich niet fijn voelt met de persoon kan de hond dat zien en overnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

haha grappig een vriednin van mij heeft ook een jack...ik denk dat deze honden echt, serieus, bad people kunnen ruiken, als ze een persoon niet aanstaat gaan ze blaffen vraag me af of alleen jacks dit hebben of alle honden, maar jack russels zijn extra alert hierop...leuke vraag +1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden hebben een extra zintuig dat ze goed/kwaad aanvoelen, dus jouw Russeltje weet dat te onderscheiden!

Vertrouw je hond zoals jij hem vertrouwd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig dat jouw hond maar 1 op de 1000 keer reageerde, valt dan gelukkig nog mee allemaal. Want ik geloof inderdaad dat honden en katten, maar ook veel andere dieren instinctief aanvoelen welke medemens (misschien soms maar tijdelijk) niet lekker in zijn vel zit.
Je hond beleeft de wereld meer door wat hij ruikt dan door wat hij ziet, het kan soms ook zijn dat hij de geur ruikt van een andere hond of kat, die de eigenaar daarvan heel uitgesproken bij zich draagt.En dat ruiken wij dan niet maar hij of zij wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat ie iets uitzonderlijks bij die mensen ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Honden reageren soms op dingen, die voor ons niet opvallen.
Iemand die met een paraply loopt bijv., of met een boodschappentas op wielen. Luid pratende en gebarende mensen. Valt me nog mee 1 op de duizend.
De mijne reageert op alles wat beweegt, fietsers, kinderwagens, rollators, scootmobiels, andere honden,, een puinhoop dus, en die is 10 keer zo groot als een Jack Russel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is verleidelijk om te denken dat zo'n slachtoffer dan wel een slecht persoon zal zijn. Maar dat is een onterechte beschuldiging.

Honden hebben vooral een veel betere reuk dan mensen. Daarnaast hebben ze ook een veel beter gehoor.

Het kan zijn, dat iemand toevallig een lichaamsgeur heeft die de hond ergens aan herinnert. Misschien ruikt iemand naar dat gemene buurjongetje uit zijn jeugd, zoiets.

Het is ook mogelijk dat iemand een leren tas heeft, of iets heeft gekocht, of bepaalde schoenzolen, of parfum/deo, die de hond doet blaffen.

Ook miniscule (voor ons dan) geluidjes kunnen zo'n effect hebben. Schoenen kraken, elke schoen op zijn eigen manier. Broeken en jassen ritselen. Zelfs gewrichten maken geluid bij het bewegen. Ook daar kan de hond op reageren.

Om uit te vinden wat het nu precies is, moet je enorm uitgebreide experimenten doen. Dat lijkt mij de moeite niet waard. Zolang het bij blaffen blijft, en jij je hond verder goed onder appèl hebt, is er weinig aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat veel dieren hun zesde zintuig nog weten te gebruiken.
Daar is jouw Jacky er blijkbaar een van.
Koester het maar, en luister goed naar hem!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een hond gehad (goedzak eerste klas) die ooit één keer ook zo heeft gereageerd. De vader van mijn buurtje moest achterom omdat er niemand thuis was en de poort op slot zat. Dus liet ik hem via onze woning doorlopen. Ik heb onze hond nog nooit zo zien grommen en blaffen, ik schrok ervan. Honden hebben m.i zeker een zesde zintuig, ze voelen heel goed stemmingen aan.
Het was trouwens ook geen prettig persoon!

Toegevoegd na 23 minuten:
Het moet natuurlijk zijn: ik heb mijn hond nog nooit zo HOREN blaffen ^^^
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding