Tot mijn verbazing zag ik gisteren in een boekje voor heksen "drakenbloed" als ingredient staan. Wat moet dat zijn en hoe kom je eraan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag es aan Eucalypje ;-)))))))))))))))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wrom :P kweekt zij draken dan :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weutuknie, maar zij is een heksje ;-0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HEYYYY, riepen jullie me? Forall!!! wat doe je met mijn boekje!!
maar dat drakenbloed...tjááááa, wat zal dat nu zijn he? gniffel gniffel... okay, ik licht een tipje van de heksensluier op.
luister goed..... drakenbloed kan je niet op commando pakken, dat moet je geduldig afwachten. en dan komt het moment dat je bij het drakenboed kan komen.
wel snel zijn! anders ben je laat. de bron van het drakenbloed zijn draakjes. niet draakjes van uiterlijk, maar draakjes van gedrag (je herkent ze aan een blije bakkes, geen rode roos en een stuk of tig zonnebrillen op hun hoofd) de draakjes maken weleens een misstap. van de ripstick, waveboard, step, schommel, met fiets en al, etc.
en zo kom ik aan mijn drakenbloed. dus....ik kweek dus geen draken maar ik heb er 2 uitgebroed. (((en daar blijft het ook bij!!!!ik heb me toch een SPIJIJIJIJIJIJIJT!!!!))) hahah, egniehhhhh!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn DrakenbloedJES Euc, en dat was NIET de vraag.
Dus helaas, een ongemotiveerde min.... oeps.... TOCH weer gemotiveerd....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krijg een baard Euca, wat is dat nou weer voor een reactie :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wendy,
het zijn geen dominodraken! en het is geen vraag (reaksieieieiehhhhhh!)
hoe dan ook, ze vallen niet aan setjes neer, maar gewoon solo hoor. dan is het écht wel drakenbloed!!!
(ze kunnen het onder je nagels vandaan halen overigens maar das weer een ander onderwerp) Forall ik heb al een steekneus met harige wrat erop,
vind je dat nog niet genoeg? of heb je weer wat nodig voor je receptje? man man, en dan noemen ze mij een freak zeg. t is toch niet te geleueueuven!!! die baard heeft paulus al overigens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de bonus deze week bij Appie: 3 liter halen, 2 betalen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, niet het gewone bloed he... bio-bloed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-ping-
u vind het op de versafdeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euc: ken je deze: (Draken-)"Bloedjes van kinderen"? Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/bloed
Verkleinwoord bloedjes in bloedjes van kinderen: kinderen van mijn eigen vlees en bloed. Vraagreactieantwoordplusminplusminusbliepbliep..... maar wel MET bronvermelding ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh dan heb ik hem de verkeerde toegewenst :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA, dank je wendy!!
ik heb hier waarschijnlijk de cynische druk van het boek. heb het nog niet online kunnen vinden maar bén aan het zoeken!!! :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Proest* Cynische druk.... succes met zoeken hahahaha

Het beste antwoord

Drakenbloed is ook binnen de hekserij een gewild item. Door haar rode kleur wordt ze geassocieerd met de planeet mars en het element vuur. Ze kan worden ingezet bij rituelen die kracht, geluk, liefde, bescherming en vruchtbaarheid ondersteunen. Er wordt wel gezegd dat drakenbloed de gebeurtenissen versneld. Als wierook brand het slecht en kan alleen op een gloeiend kooltje worden gebruikt. De mysterieuze geur lijkt veel op die van Olibanum en de rook brengt balans en helderheid. Drakenbloed wordt vaak nagemaakt. Het betreft dan een mengsel van talk, rood sandelhout en olibanum . In veel tradities wordt drakenbloed gebruikt om magische inkt te maken waarmee spreuken en rituelen worden geschreven in het boek der schaduwen.

Drakenbloedinkt kun je zelf maken:
5 a 10 gram drakenbloed
30 a 50 ml wodka
Stokje kaneel
Vanille peul

De laatste twee ingrediënten zijn optioneel, maar je inkt gaat er heerlijk van ruiken.
Voeg de ingrediënten samen in een schone, afsluitbare glazen pot.
Laat enkele weken staan totdat de gewenste kleur is bereikt. Regelmatig schudden versnelt het proces. Zonodig kun je tussendoor het geheel zeven en opnieuw verse ingrediënten toevoegen. Als het beoogde resultaat is bereikt dient het meerdere malen gezeefd te worden door een koffie filter. Vaste deeltjes zullen namelijk snel je kroontjes pen verstoppen. Om de vloeistof wat meer “body”te geven kun je wat Arabische gom oplossen in de inkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Jij bent goeoeoed Moolkeesje ! :-)) +1

Andere antwoorden (3)

Drakenbloed is, ondanks de benaming, niet in verband te brengen met draken en mythen. Drakenbloedkruid is afkomstig van de Drakenbloedboom, ook wel eens "Rotanpalm" genoemd. Deze boom is te vinden op de flanken van de Teide (vulkaan op Tenerife).
(De boom is van de "Dracae" familie). Het rode sap, dat uit hun bast parelt, betekende in de oudheid rijkdom.
Tot in Egypte was dit begeerd als verfstof voor weefsels, wol, aardewerk, inkt, cosmetica.

Drakenbloed (het boomsap) stolt ook het bloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, interessant! In dit geval werd het gebruikt met andere ingredienten om aan de deurpost van de voordeur te smeren om je huis op magische wijze te beschermen tegen het kwaad. Kaneel was daar ook een onderdeel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow ik ben eergisteren nog op de Del Teide geweest in Tenerife. Geen drakenboom gezien,eerlijk gezegt ook niet op gelet :P Als ik dit eerder had gelezen had ik er misschien wel naar gezocht. klinkt wel grappig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meen je lol ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer zeg, ik had namlijk nog kaneel liggen en een deurpost!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@forall, je kunt ook op de chinese toer gaan om het kwaad buiten te houden.
Dus een spiegel in de hal en een windchime met een hoog geluid voor de deur. Maar werkelijk, geloof je in het kwaad dat je jezelf ertegen wilt weren?
Ik denk dat "the secret" effectiever is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee kam dat toevallig tegen toen ik het boekje lukraak opensloeg, t was niet dat ik er plannen mee had of zo, maar dat drakenbloed viel me op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je even goed to smeren euca, heb je iig een donzige bruine deurpost :). Waar vond je die deurpost? had je doe toevallig nog in je broekzak zitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een kameel! (zijn er in meer kleuren wist je dat?)
deurpost heb ik gevonden idd. (spookyyyyyyyhhhhhh!!!!)
in mijn huisje na de renovatie van de flat. ook nog een dorpel en een pak tegels overigens.
heb je hier nog een receptje voor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kameel die je open en dicht kunt doen... Mij benieuwen waardoorheen je dan moet...
heb je ook regenboogkamelen?
Kristal
12 jaar geleden
Dikke grijns voor de dames :-)))))))) en een plus voor Krekatos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat een lach of geef je je tanden water?
Hier nog een link
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drakenbloedboom
Als de bast wordt ingesneden of de bladeren worden gekneusd, scheidt de plant een roodachtig hars uit, dat bekend staat als drakenbloed. Dit werd gebruikt door de Romeinen en middeleeuwse alchemisten. De mensen geloofden dat het bloed was van Europese draken.
[bewerken] Guanches

Op de Canarische eilanden speelde de drakenbloedboom een belangrijke rol in het religieuze leven van de oorspronkelijke bewoners, de Guanches. Daarnaast gebruikten zij het sap van de boom als helend smeersel en om hun doden te balsemen. In de Middeleeuwen bracht men het sap in verband met hekserij omdat het, aan de lucht blootgesteld, oranjerood kleurt. Vandaar de naam drakenbloed. Drakenbloed werd nog recentelijk gebruikt voor medicinale en cosmetische doeleinden, en verder als kleur- of verfstof.

En hier een online winkel waar je hem kunt bestellen (er is moeilijk aan te komen).
http://www.drakenbloedboom.nl/winkel.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drakenbloed is het sap van de Dracena of Dracaene ; drakenbloedboom. Dat is een tropische plant, die echter in vele variaties te vinden is bij elk willekeurig tuincentrum.
Ze geven echter niet allemaal het helderrode sap waarvoor de 'drakenbloedboom' bekend staat, dus dat is even uitzoeken, maar het zijn goedkope, decoratieve en eenvoudig te verzorgen kamerplanten, dus je zou een paar gokjes kunnen wagen.

Het sap kun je aftappen door de bast in te kerven en de druppels op te vangen, maar daarmee loop je wel het risico dat de plant het misschien niet overleeft. Voor een flinke hoeveelheid heb je echter wel een flinke boom nodig, en daar zul je toch voor naar de tropen moeten, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ha, dat is waar Marleen... zulke heb ik ook nog wel in de kamer gehad, en velen met mij denk ik. Wist alleen niet dat ze zo'n spannende naam hadden.
+1