Nee er zijn nooit zaken opgelost. Een keer is er serieus, min of meer naar aanleiding van dit programma iemand gearresteerd, maar die moest men snel weer laten gaan. Waarom vraagt men Shar of Ogyivy niet om contact te leggen met vermoorde mensen. Dan zou je alle moorden zo op kunnen lossen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee er is nog nooit iets opgelost door deze programma`s.
alles in in scene gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.skepsis.nl/ steek hier uw licht eens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ricknicolai, Dat is het verschuiven van de bewijslast. Als jij denkt dat er spoken bestaan, dan moet jij met argumenten komen. Als jij denkt dat er ooit iets is opgelost door paranormale gaven, moet jij met argumenten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verschuiven van bewijslast?? kan het niet zo zijn dat het pure interesse is? (zie eerste reactie)
Volgens mij is er in dit programma nooit afdoende materiaal verzameld om een zaak op te lossen. Jammer want paragnosten worden en werden wel gebruikt om aanwijzingen te verkrijgen. Goed voorbeeld daarvan is de vader van Peter van der Hurk. Genaamd Hurkos

Hurkos werd in 1956 naar de VS gehaald door de Amerikaanse medicus Andrija Puharich, die onderzoek deed naar parapsychologische verschijnselen, zoals helderziendheid en telepathie. Hij werd gedurende 2,5 jaar onderzocht. De uitkomsten overtuigden Puharich van Hurkos' helderziende gaven. Sceptici zeggen echter dat het onderzoek van Puharich niet serieus genomen kan worden en hebben dan ook zo hun twijfels bij de uitkomsten van deze onderzoeken.

In de VS stond Hurkos bekend als The Psychic Detective (de helderziende detective).

Naar bekend zal de overheid, politie ontkennen inlichtingen uit de paranormale hoed ontkennen. Het was dan ook opzienbarend dat bij het vorige seizoen wel iemand van de politie aanwezig was om de bevindingen van paragnosten mee te nemen in een evt onderzoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er worden altijd wel zaken opgelost na dat er een programma op tv is geweest, dus het kan heel goed dat het na het programma 'het 6e zintuig' het geval is.

dat wil niet zeggen dat de gouden tip in het programma tot een oplossing heeft kunnen leiden natuurlijk.

ik denk dat als dit soort dingen mogelijk zijn er geen programma's nodig zijn omdat het voor de kijkcijfers zo boeiend is. er zouden dan vele zaken opgelost worden achter de schermen.

kan me de zaak van marion en romy van buren nog goed herinneren. mensen met bepaalde gaven zaten er allemaal zo grof naast, terwijl na heel wat jaren bleek dat moeder en dochter niet in het buitenland zaten, ondergedoken waren, maar zin vermoord en al die tijd in de duinen begraven lagen.

elk mens kan zich vergissen, maar om er zekere uitspraken over te doen waarbij de familie weer een sprankje hoop krijgt vind ik persoonlijk verwerpelijk.

de eerste zaak moet nog worden opgelost door een 6e zintuig.

heb ze in geen enkel programma iets zien vertellen wat of nieuws was EN achteraf te controleren is zodat men kan zeggen dat het om werkelijke feiten gaat.
op zich moet dat toch stof tot nadenken zijn?

bij vreselijke dingen grijp je elke strohalm vast, maar om mensen wat voor te houden (ook al is het nóg zo goed bedoeld) vindt ik gewoon een hele kwalijke zaak.

als er reden waren dan bestond de functie 'paranormaal (buitengewoon)opsporingsambtenaar' allang m.i.
(wel aangewezen is door de overheid uiteraard)