Kan iemand die in zijn dagelijkse leven enigszins beperkt was , door toedoen van een overleden "ander" alsnog veranderen ?

Ik heb het hier over astrale aspecten van de ander die zijn "blijven hangen " hier op aarde. Kunnen de aspecten van de overledene de geliefde ander van diegene versterken ontwikkelen en aansturen tot verandering.

( ik heb het hier over mijzelf , wil weten of dit mogelijk is en hoe dat werkt . Want het is iets dat ik heel sterk denk te ervaren )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry ODE , dat is moeilijk in twee zinnen . Maar ik heb een aantal vragen hiervoor ( vandaag ) gesteld waaruit een beetje blijkt wat ik bedoel. De overleden persoon is voor mij nog aanwezig. Ik voel zijn levenskracht en hij lijkt mij aan te sturen op verandering. Dat zijn dingen die ik eerder in mijn leven nog niet ervaren heb ( willen veranderen ) .

Het beste antwoord

Ik laat je toelichting toch even voor wat die is, want over astrale beperkingen kan natuurlijk niemand ene zinnig woord zeggen, alleen maar gissen.

Maar het is wel degelijk een feit dat mensen bewust of onbewust in hun doen en laten worden beperkt door de voortdurende nabijheid van een bepaald persoon. Zeker als je praat over ene (langdurig) huwelijk. Daarin pas je je ongemerkt en vrijwillig voor een groot deel aan elkaar aan, en vergeet je wellicht aspecten van jezelf of schuift ze bewust en vrijwillig opzij.

Je ziet dan ook wel eens oudere vrouwen die hun man verliezen, ondanks dat ze veel van hem hielden en hem vreselijk missen, helemaal opbloeien. Ineens nemen ze zelfstandig heel andere beslissingen en merken dat ze dat nog leuk vinden ook. Erg lief om te zien.

Maar ook na kortere tijd of in een hele ander soort relatie (ouder/kind bijv.) zie je wel dat mensen bij het verscheiden of vertrekken van één van de aanwezigen

Of je echt in de grond je wezen verandert, dat weet ik niet en dat denk ik ook niet. Mensen zijn bijzonder complexe wezen,s die zich vrij eenvoudig kunnen aanpassen aan de omstandigheden en dat ook eigenlijk altijd, zij het niet altijd bewust. doen. Veranderde omstandigheden kunnen dan ook een sterke (schijnbare) gedragsverandering teweegbrengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen ik ben ontzettend blij met je antwoord. Zoals jij zegt , mensen zijn bijzonder complexe wezens . Ik denk dat er veel onderbewust wordt ervaren , soms meer dan bewust ervaren wordt. Ik ben me bewust van de mogelijkheid dat de astrale aspecten mogelijk in feite psychologische aspecten zijn. Dat iemand op onbewuste wijze dermate met iemand anders is verbonden... In deze vraag denk ik in wezen vanuit "twee" personen. Beide levende personen waren met de overledene verbonden, ieder op zijn manier. Daarom ben ik zo enorm perplex over jouw antwoord : dat jij dit feilloos doorhebt. Want je praat over langdurig huwelijk en dat is inderdaad waar de andere persoon mee te maken had. Mijn binding met de overleden ander is er een van liefde en bewondering . En nu die ander er niet meer is , leeft de liefde en bewondering voort. En onderbewust... Dat neemt niet weg dat ik niet ook in de astrale aspecten ben geinteresseerd. Maar jouw antwoord vanuit een meer psychologische benadering heeft mij ( opnieuw) diep geraakt ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een uitstekend antwoord . Een beetje anders dan ik had verwacht te krijgen , maar zo mooi verwoord en ingeleefd . Ik ben er blij mee. +10

Andere antwoorden (4)

Ik weet niet wat je met het woord 'beperkt' bedoelt maar voor het antwoord doet het er niet toe.

In 1e instantie is een verhouding met een in leven zijnde persoon anders dan met dezelfde persoon die overleden is. Het lijkt of je er meer mee bezig bent, er meer op gefocust. Dat maakt ook dat je er meer 'voor open' staat.

Je geliefde kan, anders dan op aarde, energetisch meer voor je beteken, afhankelijk van de planning.
Waarschijnlijk kom jij op dit idee omdat jij ervaart dát er iets gebeurd.

Probeer niet te veel 'te achterhalen', dat voert je te ver weg bij de ervaring. Weet dat het er is en doe er je voordeel mee. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beperkt ... zie mijn voorgaande vragen vandaag ;-) beperkt met een knipoog dus .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;))
Na even stil te zijn geweest, wil ik je het antwoord geven.
Ik denk dat het wel kan, alleen of het altijd verstandig is, dat denk ik niet.
De geliefde die is overleden, vervolgt zijn weg in het hemelrijk, met alle ervaringen die daar op te doen zijn.
Door nog levende mensen te beinvloeden krijg je gauw een aargebonden situatie, waarin de persoon die overleden en de persoon die nog in leven is op een negatieve manier kan beinvloeden.
Je kunt wel lering trekken door in te zien dat het leven zeer betrekkelijk is, en dat je moet leven met een beperkte tijd, waarin het goed is om zo bewust mogelijk te leven.
Mijn advies is loslaten, en je eigen weg hervatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan...

ANTWOORD op de vraag: Kan iemand die in zijn dagelijkse leven enigszins beperkt was , door toedoen van een overleden "ander" alsnog veranderen = JA dat kan heel goed...

Maar verder ga ik er niet op in, met al die ongelovigen die min stemmen, dus jammer voor jou, maar ik ga er niet verder op in... Alle inspanning die ik lever om je te helpen, resulteert in onbegrip, niet willen verstaan, verkeerd willen verstaan en minnen... Ik kijk wel uit, sorry dat ik zo reageer, wil je heel graag verder helpen, maar ik vertik het... En kijk wat mijn beoordeling is op je vraag, kijk maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer hè XiniX, toch een + van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk wel uit, vogelvrij ben ik... Ze schieten me neer als ik er wat over zeg... Als goldenten me persoonlijk vraagt zal ik hem persoonlijk alles wat hij wil weten aanreiken... Ik ben gekke henkie... Ik ga nog eens een keer een antwoord geven dat misverstaan zou kunnen worden, ze kunnen me allemaal de pot op... En ik zeg je NIEMAND kan goldenten bedienen, niemand op heel GV, en als ik er wat van zeg, wordt het gemeld bij GV om het te wissen, omdat derden het VERKEERD KUNNEN OPVATTEN... Ik kijk wel uit... En goldenten zal het met jou delen, want ik weet, dat jij hier van wilt leren, en heel oprecht, want jij ziet de pijn van XiniX en de waarheid die hij vertegenwoordigt tegelijkertijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, antwoorden worden vaak misverstaan, maar wie het betreft zal het verstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Toppertje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft invloed op alles.
Iedereen heeft invloed op iedereen.
Wat jij bedoelt is goed mogelijk, maar moeilijk uit te leggen.
Het gaat ons begrip te boven.
Ons denken is niet genoeg toereikend om het te kunnen Bevatten.
Jij vraagt dingen die onmogelijk zijn, maar toch kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenstaande reactie is eigenlijk een antwoord, verkeert geplaatst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Eddijst bedankt voor je antwoord/reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, iedereen moet hier toch zijn antwoord gewoon kunnen geven? Er zullen altijd mensen zijn die anders denken, ik denk anders dan jij, jij denkt anders dan je buurman etc. Waarom zou je dan niet gewoon je mening hierover geven. Dit is zowiezo een onderwerp waar hele felle meningsverschillen over ontstaan altijd, maar als iedereen nou elkaars denkwijze in zn waarde laat is er toch eigenlijk niks aan de hand? Wat kan jou die minnetjes nou schelen joh! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@bq24... Als jij een antwoord kunt geven dat NIEMAND anders kan geven, gewoon omdat je het weet...
En ik zeg je een druppel op je hoofd, geeft niets, maar als je er elke minuut een druppel op je hoofd krijgt, dagenlang dan is dat marteling... En een van de meest lugubere manieren zelfs... en ik laat gewoon mezelf zien... (de emotie is gespeeld hoor, mais moi j'm'en fous je triche
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allemaal leuk en aardig, maar dit antwoord is natuurlijk desondanks nog steeds de grootst mogelijke onzin, dus toch -1.
Vertrouw dat het kan, is het enigste wat er van je gevraagd wordt door gene zijde, door vertrouwen er in te hebben kan het steeds sterker worden.
Niets is onmogelijk, alles is mogelijk.
Geloof er in en laat het gebeuren.