Kan je ook vragen stellen aan een geluks boeddha?

Ik heb onlangs een boeddha gekregen, ik geloof er zelf in dat ze geluk brengen als je elke dag over z'n buikje wrijft. Ik vraag me nu af, of je ook vragen kunt stellen aan een geluks boeddha, zo ja; hoe krijg je dan het antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Je kunt vragen stellen, zoveel als je maar wilt. Maar het beeldje zal geen antwoord geven. Het kan namelijk niet praten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk ook niet dat je er andere mensen erbij moet betrekken en het voor jezelf houden
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe kan een standbeeld antwoorden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea Exact, het is net zo onzinnig als bidden. Er is dan ook niemand die antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van mij een + voor jouw vraag, alleen al omdat je het aandurft om deze vraag op GV te stellen.
Ze zijn hier zelden mals als het om dit soort geloofsfenomenen gaat ;-) Liefs en geniet van jouw Boeddha rituelen want ze hebben evenveel waarde als eender welk ander ritueel!

Antwoorden (4)

Je geeft zelf al aan dat het JOUW GELOOF is dat het beeldje geluk zal brengen als je over zijn buikje wrijft.

Daarna vraag je of je vragen kunt stellen. Het antwoord staat eigenlijk al in de vorige zin, en is dus afkomstig van jouw eigen woorden: als jij GELOOFT dat je vragen kunt stellen, dan kun je vragen stellen. Voor het antwoord geldt hetzelfde: als jij GELOOFT dat het beeld antwoord zal geven, dan zal (voor jou) het beeld antwoord geven.

Hoe je dan het antwoord krijgt, is ook op dezelfde manier: dat hangt helemaal af van JOUW GELOOF. Als jij bijvoorbeeld gelooft dat je het antwoord de volgende ochtend intuïtief zult voelen, dan zul je de volgende ochten het antwoord intuïtief voelen. En als jij gelooft dat er een hint staat in het eerste krantenartikel dat jij daarna zult lezen, dan zul je die hint vinden in het eerste krantenartikel dat jij daarna zult lezen.

Jouw geloof is jouw waarheid. Maak daar gebruik van.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Helaas kan ik nog niet plussen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb je weer mooi gezegd, Cryo: +
Dan heb je het over de lachende Boeddha, neem ik aan.
Heb je die wel met zijn gezicht naar de deur staan? Dat helpt. :=)
De lachende Boeddha wordt ook wel ‘dikbuik Boeddha’ genoemd. De lachende Boeddha is een Chinees Boeddhistisch vorm, die staat voor rijkdom, voorspoed en geluk. De Chinese naam is Pu-Tai-Ho-Shang. De lachende Boeddha brengt geluk, blijheid, succes, welvaart en voorspoed. Als je regelmatig over zijn dikke buik wrijft zegt men dat je nog meer geluk zal ontvangen. Deze Boeddha zet je altijd in een ruimte met zijn gezicht naar de deur, zodat iedereen die deze ruimte binnenkomt geluk en welkom wordt gewenst.

Eerlijk gezegd denk ik dat dat niet helpt. Het wrijven niet en het vragen niet.
Of dat nu een boeddhabeeldje is of een godsbeeldje, of een kruisbeeld of wat dan ook.
Je zou voor het ware geluk je eens kunnen verdiepen in het Boeddhisme en je niet vastklampen aan een zo'n beeldje.
Dan leer dat dat ware geluk uit jezelf komt.
Geluk of ongeluk is niet te koop en zit niet in een Boeddha beeldje,
geluk of ongeluk creëer je zelf, zit in jezelf.
Maar ben jij overtuigd dat dat wel het geval is, dan is dat jouw beleving,
dus jouw waarheid, én dus WAAR...want....gedachten zijn krachten !

Dus veel mensen hebben steun aan zo'n beeldje, - een beeldje, - dus als het jou helpt moet je het zeker niet laten.
Zelf draag ik al jaren een boeddha aan een kettinkje: de serieuze, de zittende boeddha. En als ik het moeilijk heb, dan pak ik die even vast en die herinnert mij
dan weer aan dingen die ik geleerd heb. Dat helpt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat grappig dat je deze vraag stelt, ik heb er ook een staan, maar wist het niet van dat buikje wrijven. Ik heb het meteen gedaan, en het gaf direct een prettig vrolijk gevoel, dus hij heeft mij al geluk gebracht!

Dat vragen stellen lijkt me zeker de moeite waard om te doen. Dan zul je in de eerste plaats merken dat het formuleren van een vraag vaak lastig is. Dus loont de moeite daar de tijd voor te nemen, misschien ook op te schrijven, je geluks boeddha aankijken of vasthouden en de vraag hardop stellen, en dan ....... gewoon afwachten.

Bij keuzevragen de twee mogelijkheden hardop uitspreken geeft vaak een helder gevoel "dit is het" en zo niet, dan is er misschien een derde optie.

Soms komt bij het formuleren van een vraag al een antwoord op, soms veel later een gedachte of inzicht, en misschien werkt het voor jou wel niet. Maar je komt er alleen achter door het te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja je kan ook vragen stellen aan een geluks boeddha (zijn er trouwens andere boeddha's?) net zoals je aan eender welk voorwerp vragen kan stellen en de wijze waarop je antwoorden krijgt en de wijze waarop jij de antwoorden vertaald zal variëren naargelang de wijze waarop jij je open stelt voor hetgeen zich in jouw leefwereld afspeelt.

Zo'n antwoord kan via diverse kanalen en op diverse wijzen bij jou binnen komen:
bijvoorbeeld via
een gedachte
een reclameboodschap
een songtekst
een gedicht
een geluid
een geur waardoor je direct een link legt naar het antwoord
een gevoel
een droom
een visioen enz.

In feite zijn de antwoorden op Al onze vragen reeds op diverse wijzen om ons heen maar het is pas als we in balans zijn met onszelf dat we ons ook bewuster gaan openstellen om vervolgens de voor ons bevredigende antwoorden waar te nemen.

Datgene waar jij in gelooft is jouw waarheid dus ga hiermee om zoals jij dat wenst en/of op een wijze waar jij je het best bij voelt.
Er is geen foute noch een betere manier om dit te doen.
Er zijn gewoon de manieren/wijzen die jou voldoening schenken en degenen die jou minder of geen voldoening schenken.

Maar weet je...
als je zoveel lacht als de Boeddha dan kan je leven niet meer stuk, dan weet je dat elk antwoord een goed antwoord is en dat het je hoe dan ook bruikbare oplossingen en veel Geluk brengt, dat ervaar ik zelf elke dag opnieuw ;-)

Liefs, Succes met de geluks boeddha en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi...