Geloofsovertuiging!

Het verbaasd me dat er relatief veel vragen zijn over geloofsovertuigingen. En dan vooral gericht op God...

Ik hoor vrijwel niemand over de Godinnen. Laat staan dat iemand het over een Pantheon heeft...

Naast Aradia, Isis, Astarte, Diana, Hecate, Demeter, Kali, Innana zou ik nog een x-aantal Godinnen kunnen opnoemen. Laat staan een hele serie Goden...

Is dit gewoon een kortzichtig denken van de gemiddelde gebruiker van GV? Of bestaat er onbewust een angst dat dit gecensureerd wordt door de moderators?

Iemand die mij een antwoord kan geven hierop?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik had een uitgebreid antwoord op je vraag neergepend, maar net voor ik het wilde plaatsen bleek ik opeens te zijn uitgelogd. Ik verdenk er geen moderator van; zou het toch de hand van God zijn geweest?
Heksen hebben natuurlijk nog wel een godin, maar zijn getalsmatig denk ik marginaal en ze houden kennelijk van beslotenheid.
Ik denk niet dat ze bang zijn te worden geweerd.
Is er nog een heks in de zaal?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
I am... Google even Starbless.;-)

Andere antwoorden (4)

Nederland is een protestants land, en aangezien de meeste Nederlanders het van huis uit al over 'God' hebben en niet over godinnen, is het logischerwijs het gevolg dat er hier meer over God gesproken wordt, het is immers 'de standaard'. Een GV.nl in Marokko zal het meer over 'Allah' hebben, het is maar wat de geloofsbasis van het land in kwestie is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou dat gecensureerd worden? Iemand is vrij om te geloven wat 'ie wil. De godinnen die jij noemt zullen bij de meerderheid van de Nederlanders niet bekend zijn omdat in Nederland het christelijk geloof overheerst en daarna het islamitische.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee het is heel zeker geen 'kortzichtig denken van de gemiddelde gebruiker van GV'. Het begrip 'geslacht' is iets menselijks en natuurlijks.

Je zou het ook iets goddelijks kunnen noemen maar dat is dan weer niet wat de meeste mensen daarmee bedoelen:):)

Het begrip 'geslacht' is niet op welke god dan ook van toepassing. Net zomin als je dat van auto's, bergen, of voor mijn part het complete heelal zegt. Daar is God/Allah/Kracht/Iets/Alles net iets te Groot en te veelomvattend voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk ben ik overtuigd van het bestaan van meerdere "goden".
Zelfs in de bijbel wordt gerefereerd naar meerdere goden.
Echter de vraag of we deze goden moeten bezien als goden zoals we die ons voorstellen waag ik te betwijfelen.

Na jaren diverse theorien van o.a Hancock en Von Daniken te hebben gelezen moet ik erkennen dat dit me meer aanspreekt dan het bijbelverhaal.

Dit sluit natuurlijk het bestaan van één bovennatuurlijke god niet uit maar zoals gezegd: Er zijn zoveel overleveringen waar verwezen wordt naar het bestaan van meerdere goden dat ik het bestaan van één god verantwoordelijk voor het scheppen ( lees maken ) van de mensheid uitsluit.

Daarnaast kan ik me echt niet voorstellen dat wij alleen zouden zijn in het enorme universum.