Welke muziek is heel goed tijdens meditatie?

Waarbij de muziek je dus helpt om steeds dieper in de trans te raken. Het lijkt me dat die muziek ook opbouwend is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik zelf gebruik Buddha en Tai Chi muziek van Oliver Shanti... deel 1 heb ik hier geupload: http://drop.io/olivershanti en http://drop.io/olivershanti2. De binaural beats waarover Widar het heeft gebruik ik ook. T is erg leuk om uit te proberen... Als je wil kan ik ze wel op een schijfje branden voor je en opsturen. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buma/Stemra, pak haar, ze verspreid auteursrechtelijk beschermde werken! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kies je antwoord vanwege de Oliver Shanti, zeker heel goed.
Als je wilt kan je me wel die binaural beats opsturen. Wil ik zeker eens proberen.

Andere antwoorden (8)

In het algemeen is de muziek van Stefan Micus daar zeer geschikt voor.

Toegevoegd na 3 minuten:
Shakuhachi muziek is ook vaak zeer geschikt.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=CodZlYEMgec
13 jaar geleden
New age muziek. Kijk maar eens op http://www.spirituelemuziek.nl/contents/nl/d32_Oreade-Music.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustige blues:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik de ultieme muziek voor.
Music for yoga meditation
Music for Zen meditation
Enorm intens , stimuleert ontspanning , is natuurlijke niet elektronische muziek
Hier fragmentje :

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergat te schrijven :uitvoerder :Tony Scott
ongeveer van 1965
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele muziek!

Het is ook helemaal niet de bedoeling dat je "in trans" geraakt. [nou ja, misschien wel ooit, maar dat lukt de meeste mediterenden maar zelden, en dan nog na hele lange oefening].

Als die zweverige zogenaamde new-age deuntjes mogen dan misschien ontspannend werken, als je er van houdt en als je rust zoekt, maar voor je meditatie is STILTE veel belangrijker.
De oude Boeddisten hadden echt geen muziek tijdens hun urenlange stilzitten.
En in een goed meditatiecentrum is dat er ook niet.

Het is nu juist de bedoeling dat NIETS jou kan afleiden van het NIETS.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het volledig met je eens. Muziek leidt af als je wilt inkeren tot jezelf.
Sommige mensen zijn vatbaar voor binaural beats. Dit zijn "muziek"stukjes waarbij de frequentie in je linkeroor iets verschilt van die in de rechter. Hierdoor wordt in je hoofd een frequentie gecreëerd die past bij verschillende situaties, bijvoorbeeld meditatie. Normale hoorbare frequenties zijn hier te hoog voor, maar via zo'n frequentieverschil kan er dus wel een lage frequentie worden gecreëerd. Je hersens worden dus door middel van zo'n frequentie in de juiste staat gebracht.

Net zoiets zijn isochrone tonen, maar hoe dat precies werkt, ben ik even kwijt (ik geloof dat de toon met de gewenste frequentie wordt in- en uitgeschakeld). Weet wel dat ze iets plezanter klinken dan binaural beats. Men zegt ook dat isochrone tonen beter werken dan binaural beats, maar zoveel ervaring heb ik er nog niet mee.

Probeer het eens zou ik zeggen :) Als je moeite hebt met tracks vinden, kan ik eventueel wel ergens wat uploaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf oefen wel een ademmeditatie, deze CD waarin gesproken wordt, om je adem steeds dieper te laten gaan brengt je snel in trance. Dit is heel geschikt om emotionele blokkades op te heffen/ervaren.

Ik ben nu niet thuis, maar kan je de titel geven en of kopieren, dat is wel zo gemakkelijk.

Het is wel een hele heftige meditatie.

Dan heb je nog het volgende;

Shamanic Dream 1 (Anugama)
Is een bestseller die uitermate geschikt is voor trance meditatie. Het ritme van de titelsong wordt gedragen door het indringende geluid van een grote drum die het hartritme aangeeft. "Chakra Journey" vitaliseert , harmoniseert en reinigt de chakra's.

Toegevoegd na 45 minuten:
Kwam deze spreuk net tegen in mijn postvak;

Meditatie is niet het verstillen van het denken.

"Ware meditatie is de herkenning van je werkelijke identiteit

als het stille, onverstoorbare bewustzijn waarin

de activiteit van het denken verschijnt,

of dat denken nu kalm of onrustig is."

Nin Sheng