Wat kun je doen tegen het slijten van je spijkerbroek bij het fietsen?

Ik fiets elke dag naar school. Dit is ongeveer een uur per dag en dat dan 5 dagen in de week. Het probleem is dat mijn broek langzaam gaat slijten door het fietsen. En dan vooral in het gebied boven mijn dijbenen, dus het gebied dat in contact komt met je zadel. Ik heb vaak genoeg gehad dat er dan gaten in mijn spijkerbroeken kwamen. Ik heb vele broeken moeten weggooien hierdoor, en aangezien spijkerbroeken duur zijn, is dit erg jammer.
Het is niet zo dat ik goedkope spijkerbroeken draag van slechte kwaliteit, ik draag altijd broeken van "Tripper" en deze kosten rond de 90 euro. Ik dacht dat broeken van goede kwaliteit helpen, maar dit is niet zo.

Weten jullie een tip om het verslijten van je broek tegen te gaan op de fiets? Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
8.4K

Het beste antwoord

Een zacht zadeldekje kan helpen. Daarmee schuurt je broek niet meer tegen een harde ondergrond. De broek zal daardoor minder hard slijten. Zadeldekje zoals op de foto staat misschien niet zo hip, maar is wel een gedeeltelijke oplossing.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben het er helemaal mee een en volgens mij zijn die ook nog in andere kleuren te verkrijgen!! dat geeft een leuker effect.

Andere antwoorden (2)

Ik zou eens gaan kijken voor een ander zadel. Waarschijnlijk zitten er wat scherpe kantjes aan je zadel, waarlangs je broek gaat. Daar zal die broek van slijten, want die gaat duizenden keren per dag langs die scherpe randjes.
Ga eens in de fietsenhandel kijken en zoek daar een zadel uit, dat aan de zijkanten mooi glad is. Een goed zadel kost de helft van een Tripper spijkerbroek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast een goed zadel, zou je voor fietsen een andere broek met zeemleren kruis kunnen aan trekken. Als dat geen optie is kan je een hoes maken van echte zeemleer