Wat voor schema raden jullie aan voor iemand die net is gestopt met roken en actief zijn conditie wil verbeteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Eerst eens beginnen met conditietraining. Fietsen is hier heel geschikt voor. Zorg dat je hartslag niet te hoog word. Dit houd je makkelijk in de gaten door ervoor te zorgen dat je tijdens het fietsen niet buiten adem raakt. Voor iedereen ligt die grens anders. Bij de sportschool kunnen ze misschien zeggen wat voor jou de hoogte van je hartslag moet zijn. Dus lekker gaan fietsen, en om te testen of je niet een te hoge hartslag hebt, moet je tijdens het fietsen nog gewoon een gesprek met iemand kunnen hebben. Ben je alleen dan zing je maar wat! :) dus begin rustig aan, bouw het langszaam op, en loop niet te hard van stapel! Hartslag niet te hoog... Voor conditietraining geldt lange lichte training. Je schiet er niks mee op als je na 10 minuten keihard rennen bekaf bent. Bouw het op! Succes en wat goed van je!