Hoeveel PK buitenboordmotor heb je minimaal nodig om te waterskien?

Ik wil graag een nieuwe rubberboot, maar ik vroeg me af hoeveel PK je minimaal nodig zou moeten hebben om te kunnen waterskien e.d. Er wordt mij verteld dat er minimaal 25 PK nodig zou zijn, terwijl ik genoeg filmpjes en fotos van mensen zie die het met amper 15 PK doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
11.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip:
Je hebt in ieder geval een vaarbewijs (klein vaarbewijs) nodig want voor waterskien kom je boven de twintig per uur.

Antwoorden (1)

Dat hangt ook af van het gewicht van de boot en de persoon die erachter hangt.
Hoe lichter de boot en de persoon, hoe minder kracht de motor nodig heeft om vooruit te komen (en snelheid te maken).