Goede verrekijker voor in theater

Ik ga vanavond naar Carré, maar zit op de achterste rij in Carré. Ik wil eigenlijk een verrekijker meenemen, maar wat is een goede? Je hebt verrekijkers bij de kijkshop van 8x vergroting tot 12e vergroting, welke zal goed genoeg zijn voor de afstand achterrij - podium. Ook veel verschil in de prijzen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Het beste antwoord

In het theater wordt een 'toneelkijker' gebruikt. Toneelkijkers zijn bedoeld om bij toneel, theater of musicals beter details te kunnen waarnemen. De vergrotingen bij deze kijkers zijn beperkt van 2x tot 3x.

Hogere vergrotingen zoals bij normale verrekijkers zijn hiervoor minder geschikt, omdat bij hogere vergrotingen de kijker moeilijker stil te houden is, het beeld lichtzwakker wordt en de beeldhoek verkleind waardoor het overzicht op het podium verdwijnt.

Voordeel van dit vergrotingssysteem is een erg korte kijker en daardoor weinig gewicht, wat zekere bij langdurig gebruik alleen maar prettig is. Bovendien heeft een toneelkijker van 3x27 een uittredepupil van 8.1 mm waardoor de kijker minder nauwkeurig voor de ogen hoeft worden gehouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een goede verrekijker voor in het theater is een toneelkijker.

Op onderstaande link kun je ze kopen:

http://www.twenga.nl/dir-Foto,Verrekijkers-en-telescopen,Verrekijker-014272