Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het legaal dat Fit4Free mijn contract stilzwijgend met een jaar verlengd? Ik moet na mijn 1e jaar toch maandelijks kunnen opzeggen.

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
693

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Fit4free mag volgens mij helemaal niet stilzwijgend met een jaar verlengen. Europese wetgeving (vorig jaar ingevoerd) verbiedt dat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad pas ingevoerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is geen Europese wetgeving maar gewoon Nederlandse wetgeving.
Hoewel de wetgeving veranderd is, ligt dit aan de datum waarop jij je contract hebt getekend. Als de wet toen nog niet was ingevoerd, heb jij met je handtekening ingestemd met de voorwaarden. In die voorwaarden staat dat je contract stilzwijgend met een jaar wordt verlengd mits je je abo op tijd opzegd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling: de wetgeving gaat pas vanaf 1 december 2011 in. http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Abonnement_opzeggen_en_stilzwijgende_verlenging?WT.srch=1&WT.mc_id=Abonnementen%20en%20lidmaatschappen&Stilzwijgende%20verlenging&WT.seg_1=stilzwijgende%20verlenging%20contract&gclid=CJWXu9jgmKsCFcJG3godtEwayQ
Ik heb precies het zelfde probleem gehad met fit4free. Inderdaad het is eigenlijk een en al oplichterij dat ook nog is juridisch goed geregeld is. In het contract die je ondertekent hebt staat dat het abbonoment waarvoor je gekozen hebt vanzelf verlengd wordt tenzij je een maand van tevoren hebt stop gezet. Maargoed je kan er nog steeds onderuit. Maak een fake brief waarin je "werkgever" bekend maakt dat je bijv 6 maanden lang naar het buitenland moet om te werken (tip gekregen van een fit4free personeel) succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding