Waarom zit er geen ventiel op een tennisbal maar wel op een voetbal?

Mijn zoontje pompt met de fietspomp vaak zijn voetballen op als deze slap zijn. Nu hebben wij ook diverse tennis allen die slap zijn. Waarom zijn er geen tennisballen met ventiel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tennisballen kunnen toch niet slap zijn?
Ik dacht dat als je ze door midden snijd ze gewoon hun vorm behouden

Het beste antwoord

Fabrieksmatig de ballen op de juiste spanning brengen is handiger, goedkoper en je hebt altijd de juiste spanning. Daarbij komt dat tennisballen vaak slechts één wedstrijd (of soms nog minder) meegaan, want dan is er al veel "vilt" beschadigd.
jc54
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Twee hoofdredenen:

- Het productieproces van de voetbal staat niet toe dat deze met lucht gevuld gemaakt wordt. Daarom is een ventiel nodig.
- Een ventiel is extra gewicht & wrijving op een zijde van de bal waardoor deze niet meer Zuiver is. Dit is bij een tennisbal -vanwege de grootte- een groter effect dan bij een voetbal