is er een goed uitgebreid trainingsschema te vinden voor de nijmeegse vierdaagse voor iemand met 0,0 conditie?

en is deze training ook goed om af te vallen?
ik wil het beginnen met een loopbaan en rond juni naar buiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (4)

Geen zorgen, ik heb ook naja misschien 0,5 conditie. En heb de 40 gewoon uitgelopen. Zonder te trainen. Het is minder moeilijk dan je denkt hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En inderdaad fysiek kan iedereen te vierdaagse aan. Mentaal is het veel zwaarder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Materiaal is ook heel erg belangrijk. Zorg in ieder geval voor goede stevige wandelschoenen en niet zomaar wat oude afgetrapte gympies.
Bijna niemand heeft 0,0 conditie... als je in juni pas naar buiten wilt dan ben je echt te laat. Zeker omdat 25-30 km op een baan/band zenuwslopend saai is.

Hier vind je een trainingsschema maar ik weet niet of 10 km ook al teveel is voor je... http://www.4daagse.nl/images/stories/files/overig/trainingsschema.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de website van de vierdaagse staan allemaal tips over hoe je je het beste voor kan bereiden op de Nijmeegse vierdaagse.
Op die site staat ook een voorbeeld trainingsschema:
http://www.4daagse.nl/images/stories/files/overig/trainingsschema.pdf

Toegevoegd na 1 minuut:
In dat schema beginnen ze met 10 km. Maak het schema een stuk groter, en voeg voor week 1 zelf een paar weken in, waarin je bijvoorbeeld 1,2 of 5 km loopt.
Ritsuka
12 jaar geleden
uit mijn ervaring vond ik dat je absoluut moet trainen voor de vierdaagse. Het is 160 km wat je moet lopen. Wanneer je niet train kan je last krijgen van je benen (spieren en kuiten), je voeten door het krijgen van blaren. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je het zonder trainen niet kan maar het valt niet mee. Wanneer je elke week 's avonds een klein rondje van 12 km en in het weekend rond de 24 km loop en je uitendelijk op een totaal getrainde km van rond de 600 km uit kom dan heb je uitgebreid getraind en ook voor iemand die 0,0 conditie heeft.
Het beste is dat je gewoon nu al wat begin. Meestal Jan/Febr. Verder vind ik dat een wandeltocht niet echt een sport is om er bij af te vallen. Het zal misschien wel wat kunnen helpen. maar het is een bijzondere ervaring en mooi om meegemaakt te hebben. Succes met de vierdaagse.