Wat moet mijn dochter aan tijdens een voltige wedstrijd?

Mijn dochter zit sinds kort op voltige. Dat is kortgezegd turnen op een paard. Ze heeft over enkele weken haar eerste wedstrijd. Weet iemand wat ze aan moet? En wat is extra zou moeten meegeven? Ik heb het op internet niet kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Amadea
11 jaar geleden
Wordt dat dan niet bekendgemaakt door de vereniging waar zij bij zit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb ik nog niks van gehoord, omdat het over enkele weken als is weet ik niet of dat nog gaat gebeuren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk gaat dat gebeuren en anders moet je ze bellen. Hoe moeten wij dat nu weten? Verder: als iemand het al weet kan het overal anders zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad even navragen op de vereniging. Wie weet hebben ze zelfs wel pakjes klaarliggen in allerlei maten en hoef je niets aan te schaffen.

Antwoorden (1)

Op de site van de KNHS VV staat het volgende: Wat heb ik nodig?
Een strakke sportbroek met sportschoenen of een voltige legging met voltigeschoentjes/ turnschoentjes met een strak truitje erop. Lang haar doe je in een staart, vlecht of knotje. Je draagt geen sieraden. Tijdens het voltigeren hoef je geen cap op. Deze zit namelijk in de weg, en kan dan juist voor gevaarlijke situaties zorgen.
Op deze site vind je meer nuttige informatie over voltige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus :-) Overigens worden er vaker turnpakjes gedragen dan strakke sportbroeken op de wedstrijden. Als ze in een team zit, dan zal het hele team zelfde tenue dragen.
Beste blijft navragen bij de vereniging.