welke verhouding van benzine en olie heb ik nodig voor een 15 pk yamaha motor??

Toegevoegd na 6 dagen:
en welke olie heb ik er juist voor nodig ? is dat speciale olie of gewoon motor olie zoals tweetakt voor een brommer!!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je 2-takt bedoeld ?

Als je idd 2-takt bedoeld, dan gebruik ik altijd 1:50
Dus bv 20 Liter benzine, mengen met 100 ml 2 takt olie.

Toegevoegd na 6 dagen:
Je kan gewoon 2-takt olie voor brommers/scooters gebruiken, die gebruik ikzelf ook.
Die kan je gewoon bij de benzinepomp kopen, en werkt gewoon heel goed.

Maar de volgende olie die ik koop, is speciaal voor buitenboord motors.
Kijken of er na een jaar verschil in zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan inderdaad 1:50 zijn, maar je hebt ook yamaha,s die 1:100 zijn, dat staat op de zijkant onderaan de kap.