Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 1.76 te lang voor een vrouw om te kickboxen?

Vrienden vertellen me dat je als vrouw klein en gedrongen moet zijn en niet lang. Dat is zgn. niet handig. Ben benieuwd naar reacties...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook al zou dat lang zijn.. Heb je wel voordeel van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit maakt misschien een verschil als je professioneel kickboksster wil worden. De verschillen zijn namelijk heel marginaal, met een langere bouw heb je namelijk wel meer reikwijdte.
Als je net begint met kickboksen zal dit niet zoveel uitmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met kickboxen, maar mijn gezond verstand zegt me dat lengte (zoals bij meerdere sporten) zowel voor- als nadelen heeft. Ik kan me voorstellen dat een klein lichaam moeilijker te raken is en dus makkelijker te verdedigen. Maar met lengte zijn volgens mij bepaalde traptechnieken zeer effectief te gebruiken.
Vaak zijn korte, gedrongen personen wat explosiever, maar met lengte heb je weer meer 'reach' en kun je een tegenstander raken wanneer je tegenstander nog niet dichtbij genoeg is om jou te raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding