Is het verstandig om te fitnessen met een verkoudheid?

Je bent verkouden, maar je wilt toch even de benen strekken. Kan ik fitnessen terwijl ik verkouden ben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En toen werden alle andere bezoekers van het fitnesscentrum verkouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt bij de meeste fitnesscentra tegenwoordig ontsmettingsmiddel en doekjes om de apparaten even schoon te maken na gebruik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaak was een raam die te lang open stond. Als je kippenvel krijgt en de rillingen over je leven rollen dan weet je dat het te laat is :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leven = lijf

Antwoorden (7)

Het kan maar ik zou het niet doen omdat je lichaam je energie beter kan gebruiken voor herstel van je verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel, maar het is niet verstandig.
Je lichaam is al extra werk aan het verzetten om de verkoudheid te verjagen.
als je dan ook nog gaat sporten verg je wel erg veel van je lichaam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is verstandig, maar verstandiger is om te luisteren naar wat je lichaam aangeeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herstel kost kracht, ik zou in ieder geval niet te zwaar gaan fitnessen.
Maar je hebt het eigenlijk puur over dat je even de benen wilt strekken, waarom dan niet lekker een wandelingetje maken, even een frisse neus halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in deze situatie heel belangrijk om je eigen lichaam te kennen en er heel erg goed naar te kunnen luisteren.

Bedenk bij jezelf of je (erg) moe bent, of je je zwak en futloos voelt en of je de neiging hebt om in bed te gaan liggen of op de bank te zitten, of juist niet.

Als je je goed genoeg voelt kun je gaan fitnessen, maar hierbij moet je er wel rekening mee houden dat je lichaam sowieso minder energie heeft dan anders. Het grootste gedeelte van je energie gaat namelijk op aan het beter maken van je lichaam.

Doe het dus rustiger aan dan anders, en ga tussendoor steeds bij jezelf na of je het nog volhoudt of niet. Ga sowieso niet tot het uiterste door!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij alleen maar verkouden bent en je je voor de rest goed voelt kan je rustig gaan sporten.
Ik knap er zelf altijd lekker van op als ik verkouden ben en heb even lekker een uurtje goed gezweet. Weer wat afval uit mijn lichaam!
Indien jij je niet goed voelt zou ik niet gaan, je lichaam geeft dan aan dat je rust nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit per persoon verschillend is, naar behoefte dus.

Ik zelf kan beter iets beweging gebruiken tijdens een 'griepje' (of ook met een dikke kater) een flink stuk wandelen doet me dan echt goed. Maar ik ken genoeg mensen die juist rust nodig hebben, en liever een dag op de bank rondbrengen.