ik wil graag spiermassa opbouwen, kan dit met mijn eigen lichaamsgewicht of moet ik dan echt aan de gang met gewichten/sportschool?

Gaat voornamelijk om de armen en borst spieren. Iemand tips/oefeningen die ik kan aanhouden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
Om te beginnen kun je wel dingen met eigen lichaam doen, later kun je met gewichten. Als er een speeltuin is met rekstok kun je superveel doen, chinup, pullup, rows etc.
Verder vooral goed en veel eten naast je trainen, voldoende groente en eiwitten, en genoeg slapen

Het beste antwoord

natuurlijk kan dat met je eigen gewicht. (bodyweight workout)

Dit zijn zeer goede bodyweight oefeningen:

Lunges of Jumping lunges
Squat of Pistol squats
Mountain climbers
Burpees of sigle leg burpees
Frozen v-sit
L seat

Naast deze oefeningen heb je natuurlijk ook de push-up en de plank. Op deze twee fitness oefeningen zijn heel populair en hebben veel variaties. Zo heb je voor de push-up bijvoorbeeld:

Push-up dragon walks
Push-up Spiderman
Push-up Hindu
Push-up Diamond
Push-up Figertip
Push-up Clapping
Push-up Chest tap
Push-up Aztec
Push-up superman
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartstikke bedankt! Ga er zeker gebruik van maken :)

Andere antwoorden (1)

Als je volgroeid bent mag je naar de sportschool. Daar heb je een soort stoel met aan de zijkanten 2 handvaten daar die moet je dan naar elkaar toe trekken. Zo train je je arm- en borstspieren.