Hoe kan ik de split leren?

Bij turnen moet ik doe kunnen. Hoe vaak moet je oefenen? Welke oefeningen zijn handig?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vraag me ernstig af waarom ze je dat op turnen niet leren, lijkt mij de bedoeling van op een sport zitten, dat je die leert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze kanalen hebben mij erg geholpen met het verbeteren van mijn lenigheid.
Het is wel belangrijk dat je regelmatig stretcht. Hoe vaker je dat doet, des te sneller je het zal leren. Ik raad minstens drie keer in de week aan en ongeveer tien minuten. En vergeet zeker de opwarming niet!

Antwoorden (2)

Met je ene voet op een kussen en de andere. Dan zak je naar beneden en dat doe je tot je echt iets voelt. Dat doe je dan 1 minuut per dag..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zoals bij de meeste dingen die je wilt leren bepaalt de intensiviteit hoeveel tijd je ervoor nodig hebt. In dit geval zou je elke dag 10-20 minuten kunnen rekken. Voor de split zul je bepaalde spiergroepen aan willen spreken. Let er wel op dat je bij het rekken je spieren eigenlijk kleine scheurtjes toebrengt, dus doe dit met beleid.

Ook kun je er van uit gaan dat je tijdens je normale lessen ook rekoefeningen doet die je lenigheid bevorderen.

Zelf ben ik wel te spreken over de methodes van Thomas Kurz. Deze man was in de jaren 80-90 erg populair onder de vechtsportbeoefenaars die leniger wilden worden. Ook is het interessant om te kijken naar de methodes van de man achter 'Elastic Steel'.

Ik heb een aantal bronnen toegevoegd voor rekoefeningen.

Veel succes!