dropping hoe en wat?!

mijn dochter van bijna 10jr.
wil een pyama feest houden,met een dropping.
maar hoe zet je zo'n route uit en wat voor opdrachten/vragen kunnen we erin verwerken?

Toegevoegd na 38 minuten:
was vergeten te vermelden dat er 2 gropejes kinderen mee gaan van 6,met elk 1 volwassenen, het gaat om een slaapfeestje met een dropping. nu is mijn vraag in wat voor thema we de dropping zullen gaan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Het beste antwoord

Met twee groepjes zou je ook kunnen denken aan een vossenjacht: het eerste groepje zijn de vossen, die laten aanwijzingen (denk aan stoepkrijt en briefjes aan bomen/lantaarnpalen) achter voor de tweede groep (de jagers).

De volwassene bij het eerste groepje helpt de kinderen om die aanwijzingen een beetje cryptisch te maken (voor de reactie 'dat raden ze nooit!), en de volwassene bij het tweede groepje helpt de kinderen om ze toch te ontrafelen (voor de reactie 'wat zijn wij slim!'). Niet ál te cryptisch natuurlijk, denk aan het niveau 'achter de grote witte vogel' als je de parkeerplaats van restaurant 't Swaentje' bedoelt.

De jagers vertrekken natuurlijk later dan de vossen, en moeten op basis van de aanwijzingen proberen de vossen te 'vangen'.

Wat je de kinderen van tevoren niet vertelt: de vossen 'verstoppen' zich (natuurlijk geregiseerd door de volwassene) uiteindelijk toevállig bij de plaatselijke ijssalon. Als de jagers dan de vossen vinden, is het spel voorbij en krijgen ze allemaal een ijsje als beloning.

Als je niet naar de ijssalon wil, kun je natuurlijk ook heel sneaky de vossen via een omweg zich bij je eigen huis laten verstoppen, waar dan een traktatie klaarligt voor na het spel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is natuurlijk altijd een hit, ik zou het gewoon doen. Niet vergeten om de volgende dag eventueel gemiste briefjes weer van de lantaarnpalen te halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuk idee SuzyQ, +1!

Andere antwoorden (2)

Een droppig voor een bijna 10 jarige, zou je dat wel doen?
Ik neem aan dat er volwassenen mee gaan lopen.
(Toen ik mee deed aan mijn eerste droppig, was ik 13 maar dat terzijde)

De route moet simpel zijn en zeker niet verder als 5km (ongeveer avond4daagse lengte).
De route moet je uitzetten dichtbij het start en eindpunt, onderweg kan je als pauze een kleine picknick inlassen of een leuke quiz met vragen voor de kinderen.
Het gaat erom de jij maar vooral de kinderen het naar hun zin hebben.
Zo'n dropping en verjaardagsfeest moet vooral niet te ingewikkeld worden gemaakt, maar lekker simpel houden!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook leuk is om een fotoroute te laten lopen, dus thema ken je stad
Nog leuker is bij de plaatsen die je fotografeert bijv een plaatje van iets waar ze fan van zijn mee te fotograferen
die moeten ze dan weer raden.
Maak foto's van de punten waar ze langs moeten lopen (een bank, een boom, een paaltje,een detail van een huis) op die punten vinden ze bijv een aanwijzing/kaartje dat bij een beloning hoort.
Een soort sparen voor het lekkers voor de rest van het feestje.
Ze krijgen van de volwassenen die met hen mee lopen steeds het volgende foto punt.
Leuk is om ze met een zaklantaarn het laatste stukje te laten lopen enne niet te eng want dan zit je met een gillende meute meiden