IAIDO, wat is dat?

Iemand vertelde pas over iaido,en dat dat in Rotterdam was.

?

Toegevoegd na 1 uur:
Grapje,ik wist al wat het was,als je deze sport kent zeg t dan ff want ik wil het meten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Iaido is de weg van het zwaard.

Bij Iaido draait het allemaal om het oefenen van het gebruik van het zwaard en de geestelijke gesteldheid die daarbij komt kijken.

Het is dus niet een vechtsport, maar wat ze in het Engels een 'martial art' zouden noemen, dat laat zich naar mijn mening niet goed vertalen naar vechtsport, met name omdat het bij martial arts niet (altijd) om vechten gaat en het eigenlijk ook geen sport is.

Iaido is dus de kunst (en het beoefenen daarvan) van het op de juiste manier trekken van het zwaard, het uitvoeren van een aanval (meestal zonder doelobject of tegenstander, maar soms met een doelobject, bestaande uit opgerolde rieten matten) het afschudden van het zwaard en het terugplaatsen van het zwaard in de schede.

Lees ook de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een soort verdedigings/vechtsport zoals Kendo en dergelijke.