Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik in de sportschool ga spinnen dan zweet ik uiteraard veel,maar soms ruikt het naar azijn,hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
564

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zou kunnen komen doordat je te weinig drinkt en te weinig koolhydraten hebt genuttigd ten opzichte van je verbruik. Hoewel men dan vaak de zweetgeur vergelijkt met een ammoniak geur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vers, schoon zweet ruikt niet. Oud zweet wel. Of een t shirt aan wat je al een x aangehad hebt en waar oud zweet in zit. Of als je al getranspireerd hebt die dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien door iets wat je gegeten hebt, misschien door je gezondheid(ontsteking ofzo,waar je verder geen last van hebt.
De adem van mensen met suikerziekte ruikt naar aceton, dus misschien is er ook iets wat een azijnlucht afgeeft
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Er zijn twee soorten zweet, zweet dat door eccriene zweetklieren wordt veroorzaakte en zweet dat door apocriene zweetklieren wordt gemaakt. Het zweet van eccriene zweetklieren heeft weinig geur van zichzelf, maar zweet van apocriene zweetklieren heeft een vrij sterke tot zeer sterke geur. Onder de oksels komen beide soorten zweetklieren voor.

Daarnaast wordt zweetgeur veroorzaakt doordat bacteriën vet en andere stoffen uit de huid, talg en het zweet omzetten in stinkende componenten als boterzuur, capronzuur en mercaptanen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan komen doordat je (meer) eiwitten verbrandt dan koolhydraten.
Ik zou eens met een instructeur overleggen of spinning wel een goeie trainingsmethode voor je is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding