Wat zijn in Egypte de plaatselijke alcoholische drankjes?

Wij hebben all-in geboekt en daar vallen ook plaatselijke alcoholische drankjes onder. Wat zijn dat? Hoe heten ze en hoe sterk zijn ze?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
18.2K

Het beste antwoord

Je moet dan denken aan lokaal bier, lokale wijn en evt lokaal gedestilleerde dranken. De kwaliteit van deze dranken houdt meestal niet over.

Lokaal bier is bijv Local Stella. Dit is een goedkoop bier, dat troebel is en niet altijd van constante kwaliteit. Het neigt een beetje naar witbier.

Lokale wijn bijv de witte Ptolemee. redelijke wijn met een beetje een harssmaak zoals de Griekse Retsina.

Lokaal gedestilleerde brouwsels zijn zelden verkrijgbaar, hetgeen geen gemis is, want echt drinkbaar is het meestal niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond de local Stella wel een beetje naar kameel smaken , destijds in Egypte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, dat bier valt best wel mee. Bij die warmte ben je al lang blij als je iets kouds hebt. Alleen is dat vaak het probleem, dat het niet echt koud is.
Gedistileerd zijn goedkopere versies van de bekende merken, maar wel van alles verkrijgbaar. Johnny Walker whiskey heet daar Johnny Wander en heeft (bijna) hetzelfde etiket. Als je niet te kieskeurig bent, valt het allemaal wel mee, maar er is beter spul op de markt.

Andere antwoorden (3)

Wat ze hier mee bedoelen is dat een rum-cola onder het all-in pakket valt maar dat je voor een bacardi-cola moet betalen!!! Kwaliteit van sterke mixdrank valt meestal goed mee, maar drink je het liefst puur dan kan het tegenvallen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik een paar jaar terug all-in naar Egypte ging, was dat bier (pils), wijn (rood/wit/rosé), 'whisky', 'wodka', 'cognac' en arak (vergelijkbaar met ouzo). Verder nog wat obscure likeuren met vrolijke kleurtjes. Cocktails van de lokale drank waren ook een optie.

Een vrij compleet assortiment dus, met uiteenlopende sterktes.

Verwacht geen topkwaliteit. De wijn die ik er dronk was prima tafelwijn, maar niet bijzonderder dan supermarkthuiswijn. Bier en gedestilleerd was herkenbaar als wat het imiteerde, maar was het allemaal net niet. De likeuren heb ik me niet aan gewaagd.

Problemen met koeling e.d. hebben wij overigens niet gehad. De all-inhotels zijn een soort afgesloten compounds, echt een andere wereld dan het dagelijks leven erbuiten. Binnen het reservaat zijn dingen als voorraden en koelkasten redelijk op orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krodkodillenlikeur (flauw,flauw, ik weet het, ik zal er mee ophouden !)

Toegevoegd na 2 minuten:
Kro-kodillenlikeur (sorry, zit aan de rode wijn, zie vraag over werkstuk wijn!)