Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een vliegtuig draait op kerosine en kerosine lijkt het meeste op lampenolie zonder kleurtje. Lampenolie is alleen wat meer gezuiverd zodat het minder stinkt.
Kerosine is ook wat men vroeger petroleum noemde.

Zie ook bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op biodiesel gemaakt van frituurvet bijvoorbeeld!

'Frituurvluchten' KLM hoopgevend.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt van het type vliegtuig af; kleine Cessna's doen het vaak gewoon op normale benzine, straalvliegtuigen gebruiken kerosine (petroleum) en zonnecollectoren vliegtuigen gebruiken wind en licht (elektriciteit).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegevn in de meeste gevallen Kerosine, een minder zuivere vorm van petroleum.
Wel is men inmiddels bezig met testen bij d eKLM met BIO brandstof. Hiervan heeft al een vliegtuig met 1 motor op bio gevlogen.
De klm verwacht op termijn te kunnen vliegen op oud frituurvet.

Mij lijkt het beter om de geur van fiet te ruiken dan Kerosine. Ik werk op de luchthaven en die blijft een beetje naar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerosine (meestal), benzine (sommige kleine vliegtuigen) of diesel (een paar kleine vliegtuigen)

Toegevoegd na 10 seconden:
http://www.flyforfun.be/?q=DA-50
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kerosine en niet zoon een beetje ook per seconde wel 3 liter! \Leuke vraag trouwens nog suc-6 op goeie vraag.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste Kerosine.........
Er is in Amerika een speciaal vliegtuig een "biovliegtuig"
Je kunt dan vliegen met biofrituurvet!!
Hebben ze mij toch verteld...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste vliegtuigen vliegen op Kerosine.

Wikipedia zegt het volgende:
Kerosine of petroleum is een bij gefractioneerde destillatie van aardolie verkregen middenfractie, volgend op de benzinefractie. Het wordt verkregen bij een kooktraject van ca. 150 °C – 290 °C. Het is een mengsel van alifatische (paraffine en isoparaffinen) en cyclische (aromaten en naftenen) koolwaterstoffen en bevat wisselende hoeveelheden zuurstof- stikstof- en zwavelverbindingen van koolwaterstoffen. Kerosine heeft een energetische waarde van 43,1 MJ/kg, vergelijkbaar met die van dieselolie. De soortelijke massa is 0.78-0.81g/cm3.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

Groetjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding