Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik dit het best maken?

Ik wil graag een bed en breakfast beginnen. Echter ik wil de gasten een lijst voorschoten waar zij zelf op kunnen aankruizen wat voor ontbijt ze kunnen krijgen. Hoe kan ik zo een lijstje het best samenstellen en wat moet er allemaal op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
860

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je maakt een lijst van wat je aan wilt bieden (gewone boterhammen wit/maïs/bruin/volkoren; luxe broodjes; croissants; krentenbollen, noem maar op; boter/ander smeerspul plus soorten beleg als kaas/ham en andere vleeswaren/jam/pindakaas/; fruit; drankjes, etc etc).
Jij bepaalt wat je aan wilt bieden, voor een kleiner B&B zul je geen enorme voorraden kunnen aanhouden want die komen niet op voor ze bederven. Dus maak een goede keuze.
En er dan een mooi document van maken dat je uitprint en aan je gasten geeft.
Vergeet niet ook aan te geven hoe en wanneer jij die formulieren terug wilt hebben: de avond tevoren? Inleveren bij jou? Bij de deur hangen (en hoe dan?)?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan misschien twee lijsten maken. 1 voor een standaard, normaal ontbijt en 1 lijst voor luxere ontbijten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle mogelijkheden die je kunt bedenken die mensen als ontbijt kunnen nuttigen.Dat is een erg lange lijst lijkt me niet handig om te doen. Maakt gewoon een ontbijt broodjes ham kaas eitje jam zoetigheid yoghurt melk koffie thee
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Alle informatie over een Bed en Breakfast beginnen vind je in de brochure Wegwijs in de Bred en Breakfast sector.
Zeer waarschijnlijk staat daar ook info over het ontbijt in.
Succes!
Zie link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er bijvoorbeeld op zetten wat je zelf lekker vind succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk daarbij aan luxe. Ook belangrijk of ze vegetarisch zijn ja/nee. Verschillende talen. Plaatjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de keuze maken of je heel specifiek aan gaat bieden bijv wat voor brood. Maar je kunt ook kiezen voor een mandje met verschillende broodjes. Hetzelfde geld voor beleg. Kan je nog zeggen keuze uit een croissant of ei.
Vind het een goed plan als je een 'extra' luxe keuze doet in het ontbijt. Klanten kiezen vaak tijdens hun vakantie voor luxe (uit psychologisch oogpunt). Mits zij dit hebben te besteden natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding