Hoe kom ik het beste van Rome naar Tivoli en terug?

Ik ga binnenkort een weekje naar Rome. Ik wil dan een dagje naar Tivoli, een middeleeuws dorp ten oosten van Rome.

Hoe kom ik het beste van Rome naar Tivoli? Heen in de loop van de ochtend, terug rond 21:00.

(Op de afbeelding links Rome, rechts Tivoli.)

Picture for question
Cryofiel
13 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K
Kimath
13 jaar geleden
alvast veel plezier gewenst op je vakantie :)

Het beste antwoord

Er gaan treinen naar Tivoli, maar die vertrekken over het algemeen niet vanuit het centrale station Roma Termini. U zult eerst naar het tweede station van Rome, Tiburtina, moeten reizen. Dit kunt U het beste met de metro doen.
Tiburtina is de vierde halte op lijn B vanaf Termini.

Een groot nadeel van de trein is dat het station in Tivoli aan de voet van de heuvel waarop het centrum van Tivoli gebouwd is ligt. U moet dus na aankomst nog een heel stuk bergopwaarts lopen voordat U bij de Villa D’Este bent.

Vanaf het metrostation Ponte Mammolo vertrekken er bussen die direct naar het centrum van Tivoli gaan. De eindhalte is op korte loopafstand van de Villa D’Este. Kaartje kunnen op de bus zelf gekocht worden.

Voor de Villa Adriana dient U eerder uit te stappen (Vraag de buschauffeur wanneer) en daarna moet U nog ongeveer een kilometer te voet of op een andere bus wachten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Prachtig, nu hoef ik mijn volgende vraag (over Villa Adriana) niet meer te stellen!

Andere antwoorden (1)

Met de trein doe je er één uur over.Maar je kan ook de bus nemen.
http://www.tibursuperbum.it/ita/servizi/viaggio/arrivare.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://digilander.libero.it/andreaberardi/roma-tivoli.htm