Is een ernstig probleem met een kerncentrale in een land, een geldige reden om een geboekte vakantie naar dat land te annuleren?

Krijg je je aanbetaling terug?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag!

Het beste antwoord

Alleen bij een negatief reisadvies(wordt afgegeven door buitenlandse zaken) krijgt u de reissom terug. Dit kan helaas niet onder een annuleringsverzekering vallen. Wel is er sinds een aantal jaren een nieuwe verzekering in het leven geroepen(Unigarant heeft m sowieso).Dat is de omboekverzekering. Dit kost 5 euro p.p. (bij D-reizen) per reis. Is er ter plekke iets aan de hand binnen de 2 weken voor vertrek, denk bijvoorbeeld aan bosbranden in rusland, dreiging van PKK in Turkije, drugsbendes mexico en u kunt het aantonen doormiddel van een krantenartikel dat u niet met een lekker gvoel op reist kunt gaan, dan kunt u de reis omboeken naar een andere bestemming. Dit moet dan wel een bepaalde aantal kilometers ervandaan zijn. Er zitten dus wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Dit is eventueel een optie voor u bij een evt. volgende boeking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ze moeten maar net je reden accepteren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een negatief reisadvies is afgegeven zit je sowieso goed. Ik weet niet of dat nu t geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afgezien van een negatief reisadvies, krijg je nooit je geld terug bij een annulering. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten, lees dan de voorwaarden goed na, hierin staat precies aangegeven wanneer je (een deel) van je geld terug krijgt. Kijk ook eens in de bron, daar staat een hoop informatie..