Ik weet niet waar ik heen wil op vakantie, Madrid,Lissabon, Barcalona of zoiets.. Wat zijn de bezienswaardigheden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn je wensen bij deze vakantie? Dan is het veel makkelijker te bepalen wat geschikt is voor u..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het leuk om veel bezienswaardigheden te zien, mooie gebouwen enz:)

Het beste antwoord

Je noemt drie steden waar ik geweest ben.
Mijn absolute nummero één van deze drie is Barcelona. Hier is heel veel te doen, voor elk wat wils: je hebt er cultuur, je hebt er natuur, gezelligheid, zon, heerlijk eten.
't Is een erg levendige stad.

Madrid vond ik een aardige stad, maar naar mijn smaak is dat meer geschikt voor de echte museum-liefhebber.
Lissabon vond ik dan weer leuker dan Madrid.

Het is uiteraard net wat je zoekt.

Hieronder drie links van de website ColumbusMagazine met daarin tips van reizigers die er geweest zijn. Zij geven regelmatig ook tips voor de iets minder bekende bezienswaardigheden, waar het nog minder druk is.

http://www.columbusmagazine.nl/europa/spanje/barcelona/reisreporter/tips.html

http://www.columbusmagazine.nl/europa/portugal/lissabon/reisreporter/tips.html

http://www.columbusmagazine.nl/europa/spanje/madrid/reisreporter/tips.html

Voor extra informatie over de bezienswaardigheden in de genoemde steden, inclusief keuze uit heel veel accommodaties, waarbij bezoekers die je voorgegaan zijn de verschillende accommodaties beoordeeld hebben kun je naar de onderstaande drie links gaan.

http://www.zoover.nl/spanje/catalonie-costa-brava-en-costa-dorada/barcelona/bezienswaardigheden

http://www.zoover.nl/portugal/costa-de-lisboa/lissabon/bezienswaardigheden

http://www.zoover.nl/spanje/madrid/madrid/bezienswaardigheden

wat je ook kiest: Fijne vakantie gewenst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

N.a.v je reactie hierboven kan ik je zeker Barcelona aanraden. Er is super veel te doen! Gezellige winkeltjes(Ramblas), veel kunst, veel gebouwen zoals sagrada familia, Parc Guell. Je kunt met een treintje naar Montinjic en daar heb je uitzicht over de hele stad en je kunt er ook nog eens aan het strand liggen:D

Verder zijn de tickets naar Barcelona over het algemeen goedkoper dan naar bijv. Lissabon of Madrid, maar daar moet je ook wel een beetje geluk mee hebben. Ook Lissabon en Madrid zijn erg leuk. Lissabon heeft een hele mooie binnenstad. In de maanden juli en augustus is het overigens super heet in deze steden en kun ze maar beter ook mijden.

Toegevoegd na 58 seconden:
En voor de voetballiefhebbers kun je ook nog eens het stadion van FC barcelona bezoeken. Ik vond het echt een geweldige, veelzijdige stad!

Toegevoegd na 1 minuut:
Rome en Praag zijn ook echte aanraders als je van gebouwen houdt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier sluit ik mij bij aan +
Berlijn is ook een mooie plek om te vertoeven, het oude oosten west Berlijn en natuurlijk veel historie, zeker een aanrader
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben vorig jaar in de zomer naar Barcelona en Lissabon geweest. Barcelone vind ik het leukst. Wat groter en ruimer dan LIssabon. Mooie stad met leuk uitgaan winkelen, musea, architectuur en natuurlijk strand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je even de tijd? En een plekje vrij in je hart? Bezoek dan eens Corsica. Machtig mooi, ontzettend ruig en als je rust zoekt, zal je het vinden. Heb je liever de drukte, dan kan je het er ook vinden.
De steden zijn er druk(Bonifacio, Calvi etc.) de dorpen zijn pittoresk, en de natuur grillig en de zon schijnt er bijna altijd.
Ik ben er een aantal keren geweest, en ik heb nog steeds lang niet alles gezien.. Het beste kan je met eigen vervoer de omgeving verkennen (neem dan de mooie routes tussen Porto en Piana, of de adembenemende route naar Col de Bavella, of rijdt de Cap Corse). Wil je Hollandse stranden, ga dan naar de westkust, of 'bounty eilandjes', ga dan naar zuid-west.
De natuur is daar binnen handbereik om te ontsnappen uit ons hectische bestaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Hollandse stranden? Op Corsica? Laat ze dat maar niet horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, ik bedoel daarmee lange zandstranden (met zo'n breed zandstrand dat ik alleen nog maar in Nederland heb gezien)
Madrid is erg compact. Je kunt er als je vroeg genoeg boekt erg goedkoop naar toe vliegen. Bijvoorbeeld met Easyjet voor een paar tientjes ,maar ook met Iberia voor 110 euro p.p. Het is lekker compact alles ligt lekker bij elkaar. Heel goed openbaar vervoer voor een paar dubbeltjes. Mooi paleizen en prachtige tuinen en hele mooie musea. Teveel om op te noemen.
Maak ook eens uitstapjes naar Toledo is 2 uurtjes met de trein.

Barcelona is minder compact. Alles ligt veel meer uit elkaar.Ook naar Barcelona kun je redelijk goedkoop vliegen. Ook veel te zien. Het openbaar vervoer vind ik iets minder goed dat in Madrid. Maar slecht is het niet hoor. Ook veel mooie musea oa Miro is prachtig. Als je op zondag komt,kom dan wel wat vroeger want het is vroeg gesloten.

Lissabon is ook iets minder compact.
Vliegen kan wel duur zijn rond de 200 euro p.p.
Het is op heuvels gebouwd. Dus erg stijl hier en daar. Een prachtig metronet die je overal snel naar toe brengt. Mensen zijn erg vriendelijk. Ook hier veel te zien. Tip koop een Lisboa kaart kun je gratis reizen naar een paar leuke stadjes buiten Lissabon.

Oja als je alles over deze steden eens wil doorlezen. Hier een gratis gidsje.

http://www.biblioo.nl/ebook-luisterboek/grote-steden-in-spanje-portugal/279

Daar vind je Madrid,Barcelona en Lissabon
Misschien kun je aan de hand van dit gidsje je keuze maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is Barcelona geweldig als vakantie en weekend bestemming.Maar ik ben zelf ook erg gecharmeerd geworden van Istanbul Turkije,er is in deze metropool zoveel te beleven o,a het :

Topkapi Paleis
Hagia Sofia
Blauwe Moskee
Archeologisch Museum
Hippodrome en Yerebatan Sarayi
Egyptische Bazaar
Museum van Turkse en Islamitische Kunst
Boottocht over de Bosporus

Zijn leuke en interessante bezienswaardigheden en trips die je kunt maken.Maar wil je kiezen uit de 3 bovenstaande steden kies dan Barcelona een prachtige stad.