Ook dagen vrij bij een rondreis door Israël?

Ik en mijn familie zijn van plan om naar Israel te gaan in het voorjaar volgend jaar. Nu is mijn vraag als je aan zo'n rondreis van bijvoorbeeld 14 dagen begint, met aankomst Tel-Aviv dan naar tiberias enzo, en weer aankomt in Tel-Aviv, of je dan ook vrije dagen hebt? dat je zelf een plaatsje kan bezoeken, of dat je echt die 14 dagen vast zit aan het programma en dus ook niet weg mag. heeft iemand daar enig idee van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er van af welke reis je boekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet goed wat je boekt.. het is wel zo fijn om ook een paar dagen naar eigen indeling te reizen. Het is ook niet verplicht om met alle uitstapjes mee te gaan doen!

Antwoorden (4)

Je wordt begelijd en om in een stad te mogen duurt minstens 2 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per reisorganistatie. De ene organisatie heeft een drukker programma dan de andere. Bij de ene organisatie zitten de entreegelden er ook al bij in en bij de andere moet je dat ter plekke zelf betalen. Mijn vader gaat vaak mee met groepsrondreizen(met FOX vakanties). Hij zegt dat de reisleider vaak ook kijkt wat de groep wil. Mijn vader is een keer met groepsrondreis naar Bali te geweest. Hij is daar een bekende gaan opzoeken. Dus dat kan vaak wel. Je kunt natuurlijk altijd aangeven dat je een bepaalde plaats wil bezichtigen. Natuurlijk wordt je niet elke minuut van de dag geleefd en kun je er voor kiezen je eigen weg te gaan. Ik ben wel van mening dat als je voor groepsreis kiest je niet hele tijd je eigen gang moet gaan. Wil je dat wel dan kun je het beste kiezen voor een individuele rondreis.

Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met de reisorganisatie of ga even langs bij een reisbureau. Die kunnen het mooi voor je uitzoeken. Of neem een aantal brochures mee en kijk wat het beste past bij uw reiswensen.

Suc6:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
djoser, koning aap, en nog wat organisaties, gaan ervan uit dat je mee gaat voor het gemak van geboekt hotel en reis georganiseerd van A naae B, maar ter plekke bepaal je zelf waat je doet, ook in n groepsreis, Jareb geleden was het echt allenmaal achter de gids aan lopen, maar er zijn dus organisaties die eigen initiatief verwachten (en dat zijn de organisaties die ik kies)
Hoewel er bij rondreizen een 'strak' programma is, bezoekers willen nu eenmaal zo veel mogelijk zien, kan je in samenspraak met touroperator en lokale reisleider een 'eigen' programma vaststellen.

Israël is een goed en makkelijk te bereizen land. Engels is 2e taal en veel inwoners spreken het. Het is veilig. Er is een goed systeem van openbaar vervoer en volop taxi's.

Alleen een ticket kopen en terplaatse zelf rondreizen is relatief makkelijk te doen.

Houdt rekening met vervoer naar Palestijnse gebieden. Georganiseerd gaat het prima, bijv in Bethlehem wordt je gastvrij ontvangen. Maar op eigen gelegenheid, moet je iets meer organiseren.

Koop een Rough Guide of Lonely Planet gids. Voor alle actuele info.

Politieke situatie is complex, stel je neutraal op, naar inwoners van Israel en Palestijnse gebieden. Geniet van het land, de natuur en van de bijzondere cultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb veel rondreizen gedaan, en ik zoek altijd organisaties uit zonder strak schema, natuurlijk moet je er zijn als de bus naar het volgende hotel gaat, maar als je zelf de stad wilt bekijken, zomder achter een gids te moeten lopen, is dat jouw keus. En er zijn reisleiders (en reisgenoten) die gewend zijn dat iedereen met de groep meegaat, dus die vinden dat je niet sociaal bent ofzo. maar niets van aan trekken, het is jouw vakantie, maar ben dan wel zo sociaal, dat je op tijd terug bent bij de bus, als die weer vertrekt