Hoe houd je het beste je vakantiegevoel vast?

Of heeft dit artikel/onderzoek gelijk en gaat dat nooit, dus op geen enkele manier, lukken?

http://www.nu.nl/gezondheid/2064060/vakantiegevoel-al-weg-na-een-dag-werken.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat je dat moet willen. Ervaringen uit het verleden zijn niet alleen geen garantie voor de toekomst, ze bestaan niet in de toekomst. Je herinneringen bestaan wel, en daar kun je van genieten. Maar het gevoel van de ervaring zelf, dat is weg, samen met de ervaring. En dat is oké. Pas als je probeert de ervaring en het gevoel dat daarbij hoort vast te houden, raak je gefrustreerd omdat dat niet lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang met vakantie gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) !!

Het beste antwoord

Als ik dat stukje lees op nu.nl en dan met name de frase over het slapen gaan en opstaan want je wordt toch weer moe vraag mag de onderzoekster bij mij in coaching komen. Er is namelijk wel degelijk een manier om goede herinneringen vast te houden en te ankeren.
Maar ja, ik ben dan ook NLP coach en help dagelijks mensen van nare gevoelens af te komen en goede gevoelens te versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel foto's maken en vaak bekijken.
Daarna een digitaal foto-album maken.
Bij mij duurt dat dagen, dus dan zit je nog dagen
in die positieve sfeer.
Praten over de vakantie en wat je allemaal gedaan
hebt, verlengt ook het vakantie-gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben inmiddels weer een maand aan het werk en mijn vakantie lijkt al weer een half jaar geleden. Dus wat het onderzoek zegt klopt. Maar ik ben nu een vakantie album aan het maken, waardoor de herinnenringen weer naar boven komen. Ik denk ook stiekem weer na over de volgende vakantie en zoek wat dingen daarover op. Dit houdt mijn vakantie gevoel ook een beetje vast. En verder nog een tip.....laat je koffer nog in de gang staan zodat je er elke dag mee geconftonteerd wordt....