Moet mijn ex tekenen om een idee kaart aan te vragen voor mijn zoontje?

We vertrekken over drie weken. Morgen moet ik een id kaart laten maken voor me
Zoon. Mijn ex heeft geen gezag, maar mijn zoon heeft wel zijn achternaam..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ideekaart? Dat is nog eens een leuk cadeau idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een idee kaart? Een kaart met een idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooh id kaart!! Jaja ik snap het. Ik had al geen idee wat er bedoeld werd haha.

Antwoorden (3)

Als je ex geen gezag heeft hoeft hij niks te tekenen. Als hij wel voor een deel voogd is (weet niet hoe je dit noemt..) dan heb je ook zijn handtekening nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen tot twaalf jaar kunnen een Nederlandse identiteitskaart alleen aanvragen met toestemming van beide ouders (of van degene die het gezag over het kind heeft).

Dus als je ex vader is van je zoon moet hij tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij als enige gezag hebt hoeft hij niks te tekenen. Je kunt hier het snelste achter komen door even navraag te doen bij het gemeente loket.