Volgens het CBS gaan we met name naar de Noordzee badplaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk grafieken smelt ik voor haha

Andere antwoorden (2)

Ongeveer 2,7 miljoen Nederlanders gaan in eigen land op vakantie. Dat is 100.000 meer (4 procent) dan vorig jaar. Vooral de bungalowparken (+ 5 procent) en de campings (+ 4 procent ) profiteren van de toename in binnenlandse vakanties. De populairste bestemmingen zijn Gelderland, Drenthe en Zeeland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bron is een beetje verouderd. 2009
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer jij maar eens recenter te vinden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hooguit zal er iets van 2010 ergens zijn maar mensen zullen niet ineens allemaal naar andere provincies gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik word zo moe van die zielige minnetjes, terwijl het antwoord gewoon goed is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2009 vind ik niet verouderd. Dit soort zaken veranderen niet zo 1, 2, 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven. Verdenk mij niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik vast een stalker ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raamklaza je weet vast wel dat als je een - hebt gegeven je geen + meer kan geven? Behalve binnen een paar seconden.
Ik zal bewijzen dat ik geen - heb gegeven door je een + te geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bliets: Toch heeft er een vakantieverschuiving plaatsgevonden ten opzichte van 2009. Zie mijn antwoord.
(maar ik ga je niet minnen hoor Raamklaza)
Volgend onderstaande bron van augustus 2011 gaat 38% van de Nederlanders op vakantie in eigen land.

Zeeland en de Waddeneilanden zijn door het nabijgelegen strand de populairste bestemmingen. Meer dan een kwart geeft als voornaamste reden aan dat Nederland genoeg moois te bieden heeft. Daarnaast is het makkelijker met de kinderen (14%) of een vaste gewoonte om op vakantie te gaan in eigen land (12%).

Bungalow- en vakantieparken dit jaar favoriet: maar liefst 65% kiest hiervoor tijdens een vakantie in eigen land. Voor 15% valt de keuze op de Nederlandse camping en 10% kiest voor overnachtingen in een hotel.
De kans op slecht weer schrikt niet af: van de mensen die voornemens hebben een vakantie in eigen land te boeken, is slechts 17% geneigd de vakantieplannen te wijzigen bij slechte weersvoorspellingen.

http://www.nu.nl/reizen/2518719/trouw-vakantie-in-eigen-land-.html

Toegevoegd na 10 minuten:
Net een radiofragment gehoord waarin Kees van de Most van het NIPO vertelde dat Limburg, Gelderland en Drenthe ook nog populair zijn

http://nos.nl/artikel/241864-minder-op-vakantie-in-eigen-land.html