Werken en wonen in Nederland en wonen in het buitenland, hoe gaat dat in zijn werk?

Stel je woont en werkt in Nederland maar een aantal dagen per week woon je ook in het buitenland, bijvoorbeeld Londen.

Hoe gaat dit dan in zijn werk? Valt ergens advies in te winnen hierover?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ik denk er over om 4 dagen te wonen en te werken in Nederland. En 3 dagen te wonen in Engeland.

Moet je je dan ook inschrijven in Engeland? Kan dat dan op twee plekken ingeschreven staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg vermoeiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo vermoeiend? Sommige mensen reizen in NL soms ook 1,5 tot 2 uur per dag om naar hun werk te gaan. Waarom dan niet 1,5 tot 2 naar Engeland? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoeveel jij werkt, maar als je 5 dagen werkt en elke dag in de file staat of op een druk treinstation en dan elke vrijdag 2 uur voordat je vliegtuig vertrek wachten op schiphol lijkt me erg vermoeiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sta nooit in de file naar mijn werk. En als ik dan 1 dag langer onderweg om naar Engeland te gaan maakt dan ook niet uit. 2 uur wachten is overdreven. Als je het goed doet kun je een half uur van te voren inchecken. Bij kleine vliegvelden kan dat tenminste want er zijn meer vliegvelden dan alleen Schiphol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. Als jij dat denk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow doe nou niet alsof je een ervaringsdeskundige bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jelle hou je alsjeblieft je mond over mn vader!
Hij is 2 weken geleden omgekomen bij een ruzie op straat!

Antwoorden (1)

Wat specifiek zoek je dan?

Je zal op 2 locaties onderdak moeten hebben. En veel heen en weer aan het reizen zijn. Inkomsten belasting kan je in principe op een locatie aangeven: De locatie waar je je hoofd woonlocatie hebt, danwel de locatie waar je werkt. (Wij kiezen bv voor betalen van belastingen in NL, maar wonen in Duitsland).

Je kan deze site wellicht eens doorlopen: http://www.expatica.com/