Informatie over het OV in België?

Ik vertrek binnenkort naar Spa, in België. En ben erg benieuwd hoe het openbaar vervoer daar werkt. En of ik van te voren vast korting kan aanschaffen. Ik ben 16.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (2)

Het openbaar vervoer in België heet in Vlaanderen 'De Lijn' (bus en tram) of de 'NMBS' (trein).

In Wallonië wordt het openbaar vervoer geregeld door 'TEC' of "Transport En Commun".
Lees er hier meer over:

http://www.infotec.be/index.aspx?PageId=631804861304108928

Hieronder nog een website met alle informatie van de Dienst voor Toerisme van Spa (openingsuren, nuttige telefoonnummers, adressen). Daar kan je eventueel ook met je vragen terecht:

http://www.spa-info.be/tourisme/NL/officetourisme/ottf.php

Veel plezier in Spa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Vlaanderen rijden er regelmatiger bussen dan in Wallonië. In Spa geraken is geen enkel probleem, maar het zou wel kunnen dat je even op een aansluiting moet wachten als je Wallonië binnenkomt en van de autobusmaatschappij TEC zal gebruik maken.
Rittenkaarten kan je best vooraf (in lijnwinkels, stations) kopen, omdat je dan van een goedkoper tarief kan genieten. Op de bus een ticket kopen is altijd veel duurder. Op het moment dat je in de buurt van Spa gaat rondreizen, kan je best daar even informeren. In sommige regio's/steden betaal je slechts 5 euro voor een 10-rittenkaart.