Is er verschil in betekenis tussen een "cottage" en een "lodge"?

Ben aan het surfen en "reisgidsen" voor een vakantie in Engeland voor een week op een vakantiepark. Zowel in de gidsen als op internet worden de termen "cottages" en "lodges" gebruikt bij de omschrijving van de accommodaties. Meestal gaat het om houten vakantiehuisjes c.q. vakantiebungalows. Is er verschil in betekenis tussen "lodge" en "cottage"? Ik haal het er niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.2K

Antwoorden (2)

Een lodge word meer gebruikt als herberg , cottage betekent eigenlijk gewoon een huisje, waarschijnlijk vind je dan ook vaker lodge dan cottage!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was op vakantie in een lodge. Dat was de portierswoning van een landgoed en zeker geen herberg. Het was wel n groot huis; een cottage is misschien een wat kleiner huisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@2152: een herberg is een "Inn", zeker geen lodge!
Wij hebben in Engeland vaak een cottage gehad en dat waren op vakantieparken vaak van die blokhut achtige huisjes maar OOK enorm sfeervolle stenen huisjes, gewoon tussen andere huizen in.

Lodge is in mijn optiek vaak wat simpeler en kleiner

MAAR er zijn heel veel goede sites om huisjes te zoeken en die zijn allemaal MET foto's en detail beschrijving van de huisjes dus 'what's in a name" dan, zo kun je precies kiezen wat je wilt

Deze vond ik zelf fijn omdat je er ook prettig in kunt zoeken, zie link
amigo